هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

هفت اصل برای بهتر ساختن روابط زناشویی

امتیاز
5 / 4.9
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی به نویسندگی جان گاتمن و ترجمه سید مرتضی نظری است. همچنین ناشر این کتاب اندیشه معاصر می باشد.

معرفی کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی از جان گاتمن، زوجین را به مسیری راهنمایی می کند که رابطه ای هماهنگ و دائمی را تجربه کنند. گاتمن توانسته پس از سال ها کار علمی و عملی، تئوری های خود را با جزئیات کامل در این اثر تقدیم شما می کند.
نویسنده کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی در امر مطالعه زندگی زناشویی، انقلابی به وجود آورده است. او با استفاده از راهکارهای علمی، نگاهی متفاوت و منحصر به فرد به عادات زوجین متاهل می اندازد. این کتاب را برای دانلود کتاب در مورد ازدواج و زناشویی پیشنهاد می‌کنیم.

خلاصه کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

فصل 1 / پژوهشگاه ازدواج و زناشویی در سیاتل
زوج هایی که رابطه زناشویی شادی دارند، ضرورتاً باهوش تر، ثروتمندتر، و از لحاظ روانشناسی زرنگ تر نیستند. در واقع این زوج های خوشبخت توانسته اند توازن خوبی در زندگی روزمره شان برقرار و اجازه ندهند افکار و احساسات منفی شان درباره یکدیگر، روی افکار و احساسات مثبت آنها تأثیر بگذارد. در غیر اینصورت احتمالا به خاتمه زندگی زن و شوهر می رسد.
تنها بعد از اینکه مدارک طلاق امضاء می شود، اسباب و اثاثیه منزل تقسیم می شود، و آپارتمان های مجزایی اجاره می شود، زن و مرد تشخیص می دهند که با از دست دادن یکدیگر، چه چیز گران بهایی را از دست داده اند. در اکثر مواقع وقتی یک رابطه زناشویی خوب است، افراد آن را یک پیش فرض می دانند و کمتر به فکر این هستند که آن را تقویت کرده و آن را پرورش دهند، قدر آن را دانسته و به اندازه کافی برای آن ارزش و احترام قایل شوند. برخی از زوج ها ممکن است فکر کنند که طلاق گرفتن یا گیر افتادن در یک ازدواج ناشاد اصلاً مسئله مهمی نیست، و حتی ممکن است آن را مُد روز بدانند.
پژوهشگران حدود یک دهه است که متوجه شده اند که طلاق می تواند عملکرد سیستم ایمنی را مختل کند. از لحاظ تئوری، این پایین آمدن توانایی سیستم ایمنی در مقابله با مهاجمین خارجی می تواند شما را مستعد بیماری های عفونی بیشتر و حتی سرطان کند.
در یکی از پژوهش هایی که روی 63 کودک پیش دبستانی انجام دادم، آنهایی که در خانواده هایی بزرگ می شدند که در آن مشکلات زناشویی و خصومت بین پدر و مادر وجود داشت، در مقایسه با سایر کودکان، سطح بالاتری از هورمون های استرس مورد مطالعه را به صورت مزمن داشتند.
نتیجه این پژوهش ها، پایه و اساس هفت اصل موفقیت در ازدواج وزناشویی را تشکیل می دهد.
فصل 2 / چگونه می‌توان طلاق را پیش‌بینی کرد
دادن القاب زشت، غلتاندن چشمها، تمسخر، استهزاء، و شوخی های خصومت آمیز نیز مثال های دیگری از توهین و تحقیر هستند. توهین و تحقیر، بدترین سوار تباهی یک رابطه، در هر شکلی که باشد، رابطه را مسموم می کند، چرا که تنفر و انزجار را انتقال می دهد. حل یک مشکل تقریباً غیرممکن است وقتی همسر شما این پیام را دریافت می کند که شما از او متنفرید که این باعث اختلاف بیشتر می شود نه آشتی. 
سرنخ های پیش بینی طلاق آینده
1-  شروع ناملایم
واضح ترین نشانه که این بحث یا مشاجره (و در کل این رابطه زناشویی) پیش نخواهد رفت روشی است که شروع می شود. 
2- دومین سرنخ پیش بینی طلاق، چهار سوار تباهی است
سوار شماره 1: انتقاد 
سوار شماره 2: توهین و تحقیر
سوار شماره 3: حالت تدافعی
سوار شماره 4: تبدیل شدن به دیوار سنگی
3- طغیان عواطف منفی
بنابراین زوال یک رابطه زناشویی را می توان با شروع های ناملایم، و طغیان مکرر عواطف منفی که به واسطه حضور شدید چهار سوار تباهی رابطه زناشویی در جریان مشاجر ها رُخ می دهد، پیش بینی کرد. اگرچه هر یک از این عوامل می تواند به تنهایی طلاق را پیش بینی کند، معمولاً در یک رابطه زناشویی ناشاد این عوامل به طور همزمان ویکجا حضور دارند.
4- زبان بدن
رخ دادن مکرر طغیان عواطف منفی به دو دلیل به جدایی و طلاق منجر می شود.اول اینکه طغیان های مکرر نشانه این است که حداقل یکی از طرفین وقتی با دیگری برخورد می کند استرس عاطفی شدیدی را تجربه می کند. دوم اینکه تغییرات فیزیکی که به واسطه احساس جاری شدن سیلاب عواطف منفی به وجود می آید (افزایش ضربان قلب، عرق کردن و نظایر آن)، ناگزیر مانع از این می شود که زن و شوهر بحث مولدی داشته باشند و بتوانند مسئله ای را حل کنند.
5- ناکامی تلاش های جبرانی
با تجزیه و تحلیل اختلافی که بین زوج پیش آمده است، می توان درک درستی از الگویی که آنها تمایل دارند از آن پیروی کنند به دست آورد. بخش مهم و عمده این الگو این است که آیا "تلاش های جبرانی" آنها موفق می شود یا شکست می خورد. تلاش های جبرانی، تلاش هایی هستند که زوج ها انجام می دهند تا تنش بوجود آمده را کاهش دهند.
6-خاطرات بد
وقتی یک رابطه تحت تأثیر جو منفی قرار می گیرد، نه تنها زندگی مشترک زمان حال و آینده آنها را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه گذشته آنها نیز دچار مشکل می شود.
فصل 3 / اصل اول: نقشه عشقی‌تان را گسترش دهید
زوج هایی که از هوش عاطفی بالایی برخوردار هستند، کاملا با هم صمیمی هستند که این حالت را «نقشه عشقی» می نامند. بدون یک نقشه عشقی، نمی توانید واقعاً ادعا کرد، همسرتان را می شناسید. و اگر واقعاً یکدیگر را نشناسید، چگونه می توانید حقیقتاً یکدیگر را دوست داشته باشید و به هم عشق بورزید؟ تعجبی ندارد که واژه معادل "عشق" در انجیل "دانستن" است.قدرت در دانش است.
فصل 4 / اصل دوم: علاقه و تحسین را پرورش دهید
اگر سیستم "علاقه و تحسین" یک زوج هنوز کار کند، می توان رابطه زناشویی آنها را نجات داد.
فصل 5 / اصل سوم: به یکدیگر رو کنید، نه به سمت دیگر
عشق واقعی در طول سختی های زندگی روزمره و زمانی اتفاق می افتد که شما به همسرتان می رسانید که برای شما ارزشمند است. با اینکه ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما عشق در واقع زمانی در یک رابطه زناشویی رشد می کند که رابطه عاطفی عمیق بین زن و شوهر برقرار باشد.فصل 6 / اصل چهارم: اجازه دهید همسرتان روی شما تأثیر بگذارد
در یک مطالعه دراز مدت 130 زوج تازه ازدواج کرده که نزدیک به 10 سال طول کشیده است، متوجه شده ایم که حتی در ماههای اول زندگی زناشویی، مردانی که اجازه می دهند همسرشان روی آنها تأثیرگذار باشد، نسبت به مردانی که در مقابل نفوذ همسرشان مقاومت می کند زندگی های زناشویی شادتری دارند و احتمال طلاق در مورد آنها به مراتب پایین تر است.
فصل 7 / دو نوع اختلاف زناشویی
مشکلات دائمی 
متأسفانه، بیشتر اختلافات زناشویی جزء این دسته هستند؛ یا دقیق تر بگویم بارها اتفاق می افتد که وقتی پژوهش های پیگیرانه چهارسالانه روی زوج ها انجام می دهیم، متوجه می شویم که آنها هنوز دقیقاً درباره همان مسائلی مشاجره می کنند که در گذشته روی آن بحث داشتند. مانند این است که گویی فقط 4 دقیقه گذشته نه 4سال.
مشکلات قابل حل
این مشکلات ممکن است در مقایسه با مشکل غیر قابل حل نسبتا ساده به نظر برسند، اما می توانند باعث ناراحتی های بسیاری بین زن و شوهر شوند. وقتی یک مشکل حل نشدنی باعث تنش زیاد می شود، این بدین خاطر است که آنها روش های موثر غلبه بر آنها را یاد نگرفته اند.
فصل 8 / اصل پنجم: مشکلات قابل حل‌تان را حل کنید
منطقی است که وقتی زن و مرد به یکدیگر احترام می گذارند و از نقطه نظرات یکدیگر استقبال می کنند، پایه و اساس درستی برای رفع اختلافاتی که پیش می آید دارند و با این حال اغلب زوج ها در حالی که تلاش می کنند یکدیگر را متقاعد کنند و اختلافات را حل و فصل کنند از مسیر منحرف می شوند، راهشان را گم می کنند. گفتگویی که می توانست موثر باشد، به مسابقه جیغ زدن یا سکوتی غضب ناک منتهی می شود.
برای از بین بردن موانعی که یک مشکل دایمی ایجاد کرده است، باید اصل ششم را بخوانید.
فصل 9 / مدیریت مشکلات قابل حل (و معمول)
اختلافات قابل حلی که، این موارد اغلب باعث می شوند، مشکلاتی برای زوجین پیش آید، در زیر فهرست شده اند.
استرس
روابط با بستگان همسر
پول، پول، پول
رابطه زناشویی
کارهای خانه
بچه دار شدن
فصل 10 / اصل ششم: غلبه کردن بر مشکلات دائمی
اختلافی که سر آن گیر کرده اید احتمالاً همیشه به عنوان یک موضوع دایمی مورد اختلاف در رابطه زناشویی شما وجود خواهد داشت. اما اگر تلاش کنید، یک روز قادر خواهید بود بدون اینکه به احساسات یکدیگر لطمه بزنید درباره آن صحبت کنید. یاد خواهید گرفت با آن مشکل کنار آمده و زندگی کنید.
فصل 11 / اصل هفتم: معنای مشترکی برای زندگی مشترکتان خلق کنید
زندگی زناشویی همچنین یک جنبه معنوی دارد که با خلق یک زندگی درونی با هم، ایجاد یک فرهنگ که از لحاظ نمادها و برنامه های آیینی غنی است و پذیرفتن و احترام گذاشتن که نقش ها و اهدافی که شما را با هم مرتبط می کند سر و کار دارد، چیزی که باعث می شود معنای بخشی از خانواده بودن را درک کنید.
فصل 12 / سخن پایانی: حال چه باید کرد؟
هیچ کتاب (یا روان درمانگری) نمی تواند همه مشکلات زناشویی شما را حل کند. اما با گنجاندن این "هفت اصل" در زندگی زناشویی تان، شما واقعاً می توانید مسیر رابطه تان را تغییر دهید. حتی یک تغییر کوچک و ظریف در قوس رابطه زناشویی شما می تواند در طول زمان، تأثیر مثبت و چشمگیری داشته باشد. مشکل فقط این است که باید روی این تغییر همچنان پیش بروید و متوقف نشوید.

دانلود رایگان کتاب های جان گاتمن

دانلود رایگان کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی pdf در فراکتاب عرضه نشده است اما نسخه الکترونیک این کتاب در نرم افزار فراکتاب وجود دارد و  دانلود کتاب هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج در فقط در نرم افزار فراکتاب در اختیار شماست.

همچنین در فراکتاب چندین کتاب از جان گاتمن عرضه شده است که تعدادی از آن‌ها علاوه بر نسخه چاپی نسخه الکترونیک نیز دارند که جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه و شنیدن کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است. 

بخشی از متن هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

دارا و الیور در آزمایشگاه نشسته‌اند. هر دو اواخر دوران ۲۰ سالگی خود را می‌گذرانند. آنها داوطلب شده‌اند که در بررسی من روی زوجهایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، شرکت کنند. در این بررسی گسترده، ۱۳۰ زوج پذیرفتند که نه تنها زندگی زناشویی خود را زیر ذره‌بین بگذارند، بلکه شرایط خود را جلوی دوربین فیلمبرداری قرار دهند. دارا و اولیور در شمار ۵۰ زوجی بودند که روی رفتارشان دقیق شدیم. پیش‌بینی من درباره طلاق به استناد علم و اطلاعاتی است که در جریان این پژوهش به دست آورده‌ام.
دارا و الیور می‌گویند زندگی پرتلاش و پرتقلایی دارند، اما خوشبخت هستند.

زن در یک دوره شبانه پرستاری درس می‌خواند و مرد همه روزه ساعات طولانی به عنوان یک برنامه‌نویس کامپیوتر کار می‌کند. مانند بسیاری از زوجها، چه آنهایی که از ازدواجشان راضی هستند و یا آنهایی که کارشان به طلاق می‌کشد، دارا و الیور می‌گویند که ازدواجشان عالی و صددرصد بی‌عیب و نقص نیست. اما می‌گویند که یکدیگر را دوست دارند و متعهدند که به در کنار هم باقی ماندن بها بدهند.
از آنها می‌خواهم به مدت پانزده دقیقه در آزمایشگاه یکی از اختلافات خود را حل و فصل کنند. در تمام این مدت از آنها فیلم می‌گیرم. وقتی با هم حرف می‌زنند، دستگاههایی روی بدنشان قرار دارد که میزان استرس درون آنها را اندازه می‌گیرد. ضربان قلبشان هم اندازه‌گیری می‌شود.

دانلود رایگان کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی به صورت دانلود رایگان موجود نمی باشد زیرا ارائه رایگان pdf کتابها باعث تضییع حق ناشر محترم این کتاب می شود. نسخه pdf این کتاب در سایت و نرم افزار فرا کتاب موجود می باشد. شما میتوانید این کتاب ارزشمند، با قلم جان گاتمن و ترجمه سید مرتضی نظری را خریداری نموده و در نرم افزار کتابخوان فراکتاب مطالعه نمایید.

کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی pdf

دانلود رایگان کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی pdf در نرم افزار فراکتاب برای مدتی محدود در اختیار شماست اما اتمام این زمان محدود برای ادامه مطالعه باید کتاب را خریداری نمایید.

کتاب صوتی هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

کتاب صوتی هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی در سایت و اپلیکیشن فراکتاب موجود نمی باشد.

خرید کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

در فراکتاب نسخه الکترونیک این کتاب عرضه شده است و برای خرید و مطالعه آنلاین و یا دانلود در نرم افزار در اختیار شماست. دانلود کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی را در نرم افزار فراکتاب انجام دهید.

خرید کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

مشخصات کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: اندیشه معاصر
نویسنده: جان گاتمن
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 464
موضوع:
موفقیت و سبک زندگی
قالب:
الکترونیک
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
464
کنگره :
HQ734‏‫‬‮‭‫‬‭‭/گ2‬ھ7
دیویی :
306/81
کتابشناسی ملی :
4670896
شابک :
978-600-5996-07-4‬‬

کتاب های مشابه 7 اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی