کتاب خودآموز علمی و عملی ریتم شناسی و وزن خوانی در موسیقی pdf

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,400

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
چندین استاد و مربی ممکن است از یک کتاب مشترک برای آموزش ساز یا آواز استفاده کنند، ولی هر یک با روش و منش خاص خود به آموزش هنرجویانشان مبادرت می ورزند. در اینجا، از همۀ عزیزان (استادان محترم، هنرآموزان و مربیان) درخواست می شود قبل از هر چیز به اهمیت ریتم و وزن درموسیقی تأکید کنند.

این رکن مهم می تواند به منزلۀ درسی جداگانه و پیش نیاز در آموزشگاها، محافل و حتی کلاس های خصوصی در نظر گرفته شود. هنرجو قبل از شروع تمرین های طاقت فرسا روی ساز و تمرکز روی انگشت گذاری و خواندن و انتقال اصوات روی حامل، ابتدا باید با مقولۀ ریتم شناسی و وزن خوانی آشنا شود، سپس به آموزش عملی ساز و آواز خود بپردازد.

تجربه نشان داده معمولاً علت اصلی ضعف نت خوانی و سرایش در هنرجویان، درک ناکافی از الگوها و فیگورهای ریتمیک است. همانگونه که استحضار دارید، در دانشگاه ها و هنرستان ها و مدارس موسیقی نیز دروس ریتم شناسی و حتی آموزش ساز تمبک به صورت پیش نیاز و موازی با آموزش در نظر گرفته شده است.

همچنین، تجربۀ گذشتگان نشان داده این روش نه تنها در امر آموزش و زمان بندی کمک شایانی به هنرجو می کند، بلکه ضمن سهولت مطالب، زمان یادگیری را نیز به حداقل می رساند و قطعاً ضمانتی در آموزش موسیقی به حساب می آید.

شاگردان عزیز در مسیر آموزش، وقتی شاهد موفقیت و پیشرفت خویش باشند، قطعاً با انگیزه بیشتری به راهشان ادامه می دهند و ضمن امیدواری به آینده، زمان بیشتری را صرف تمرین و آموزش می کنند. این یکی از اهداف اصلی مربیان و معلمان دلسوز است.
صفحات کتاب :
104
کنگره :
MT۴۲‏‫‬‭‬‭/ح۵خ۹ ۱۳۹۶
دیویی :
۷۸۱/۲۲۴
کتابشناسی ملی :
۴۷۷۸۳۹۶
شابک :
978-600-03-0658-8
سال نشر :
1396
شابک دیجیتال :
978-600-03-2736-1

کتاب های مشابه خودآموز علمی و عملی ریتم شناسی و وزن خوانی در موسیقی