امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
نظر شما چیست؟
کتاب سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) از تئوری تا پیاده سازی نوشتۀ سروش صفدریان، به معرفی استانداردهای مدیریتی پرداخته و درنهایت به بحث یکپارچه سازی سیستم های مدیریتی می پردازد.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در سال های اخیر منجر به شکست پروژه های مرتبط با مدیریت کیفیت در شرکت ها شده است نحوه پیاده سازی این سیستم ها در سازمان ها بوده است. پس از آغاز بحث سیستم ها و پیدایش سیستم های مختلف خدماتی و تولیدی، سیستم های مدیریتی بعنوان راهکاری برای ایجاد انسجام و هماهنگی بین سیستم های مختلف موجود مطرح شده اند.

تدوین و توسعه استانداردهای بین المللی بخصوص توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در این زمینه بسیار مورد توجه می باشد. تدوین استانداردهای مدیریتی در زمینه های کیفیت، ایمنی و بهداشت، زیست محیطی و... از جمله استانداردهای طراحی شده توسط این سازمان می باشند.

با افزایش مطالبات مختلف سهامداران بمنظور بهبود عملکرد و اثربخشی، سازمان ها وادار شده اند که سیستم های مدیریتی متفاوتی را پیاده سازی نمایند. با این حال سر و کار داشتن با سیستم های مدیریتی متفاوت و مجزا و اطمینان از اینکه آن ها در راستای استراتژی های سازمانی قراردارند و اثربخشی و کارایی مناسب را دارا می باشند بسیار مشکل است.

با توجه به ریسک بالایی که اجرای سیستم های مدیریتی بصورت مجزا دارند اجرای این سیستم ها ناکارآمد و بدون اثربخشی می باشد و این مشکل مخصوصاً در بخش ها و صنعت های پیچیده ای همانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع هوایی و صنایع خودرو نمود بیشتری پیدا می کند. اجرای سیستم های مدیریتی بصورت جداگانه اغلب ناکارآمد و غیراثربخش از کار در می آید.

به همین دلیل نیاز برای استفاده از یک سیستم مدیریت یکپارچه در اواسط دهه 1990 برای رسیدن به منافع بیشتر و دستیابی هرچه بهتر به سیستم مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت زیست محیطی و الزامات مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای مطرح شد.

سیستم های مدیریت یکپارچه با هدف تلفیق سه استاندارد مدیریت کیفیت بر پایه استاندارد 2008-9001ISO، مدیریت زیست محیطی بر پایه 2004-14001ISO و مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر پایه 2007-18001OHSAS در جهت رسیدن به یک سیستم جامع مدیریتی مطرح شده است و در مدت کوتاهی که از آغاز بحث شکل گیری آن می گذرد توانسته است نتایج مثبت و قابل قبولی را به ارمغان بیاورد.

کتاب سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) از تئوری تا پیاده سازی ((IMS) Integrated Managment System) اطلاعات جامعی دربارۀ سیستم مدیریت بر مبنای استاندارد در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
صفحات کتاب :
100
کنگره :
HD62/15‏‫‭/ص7س9 1393
دیویی :
‏‫‭658/562‬
کتابشناسی ملی :
3512014
شابک :
978-600-173-095-5‬‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)