کتاب سلام بر ابراهیم 2

ادامه زندگی نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی

امتیاز
5 / 4.5
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
60,000
12%
ت 52,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سلام بر ابراهیم 2 کاری از گروه نویسندگان انجمن شهید هادی می‌باشد و انتشارات گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی آن را به چاپ رسانده است. خاطرات این کتاب در ادامه کتاب سلام بر ابراهیم 1 است که رایگان در فراکتاب منتشر شده است.

در ادامه مطلب می‌خوانید:

معرفی کتاب سلام بر ابراهیم

از بچگی به ما گفته اند که شهید شدن لیاقت می‌خواهد، درست گفته اند، چون کمتر کسانی هستند که خداوند آن‌ها را آنقدر دوست داشته باشد که به آنها سعادت شهید شدن را بدهد. اولین شرط برای شهید شدن، مانند شهدا زندگی کردن است؛ مثلا ببینیم رفتار و اعمال شهدا در زندگی شخصی شان چگونه بوده است؟ آیا آن ها هم‌ مانند افراد معمولی به راحتی گناه میکردند؟ نماز شب چه تاثیری در زندگی این افراد داشته است؟ و هزاران سوال دیگر که میتوانیم از خود بپرسیم. قطعا ‌کسانی که شهید شده اند مثل آدم های دیگر به راحتی گناه نمی کردند؛ آنان اول نفس اماره خود را کشته اند و به مسائل لذت بخش و شهوانی این دنیا پشت کرده اند، این بزرگ مردان از زن و فرزندان و حتی جان شیرین شان گذشتند تا به واجب خداوند عمل کنند. آنها برای آرامش مردم کشورشان جان خود را فدا کردند تا ما در آرامش بخوابیم. حتما چنین افرادی برنامه خاصی برای زندگی خود داشته اند. برای آشنا شدن با شیوه زندگی مردان خدا کتاب هایی نوشته شده که روایت گر داستان زندگی آنان است.

شهید ابراهیم هادی یکی از این شهدا است که مرور خاطرات زندگی‌اش در کتاب دو جلدی سلام بر ابراهیم پیش روی شماست.

خلاصه کتاب سلام بر ابراهیم 2

کتاب سلام بر ابراهیم، داستان زندگی شهید ابراهیم هادی را روایت میکند؛ شهیدی که هنوز پیکرش در کربلای فکه گمنام باقی مانده است. این شهید گرانقدر الگوی مناسبی برای جوانان میباشد، چرا که در عین شور و شوق جوانی، بسیار متین و باخدا بوده است. گروه نویسندگان انجمن شهید هادی این کتاب را بر طبق خاطرات ایشان با دوستان و خانواده به رشته تحریر در آورده اند. در این کتاب به خوبی روابط این شهید عزیز را با خانواده، دوستان و حتی حجب و حیای ایشان در مقابل نا محرم را توضیح میدهد. چرا کتاب سلام بر ابراهیم دو؟ در کتاب سلام بر ابراهیم یک بعضی‌ از خاطرات به دلیل در دسترس نبودن راویان چاپ نشد، برای همین تمام خاطرات باقی مانده را در جلد دوم آن کتاب چاپ کرده اند.

پی دی اف کتاب سلام بر ابراهیم 2

کتاب سلام بر ابراهیم ۲ pdf در نسخه الکترونیک کتاب استفاده شده است و در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست. اما پی دی اف سلام بر ابراهیم ۲ به صورت جداگانه در فراکتاب عرضه نشده است. ناشر کتاب دانلود رایگان کتاب سلام بر ابراهیم ۲ را مجاز نمی‌داند اما جلد اول کتاب را خود ناشر به صورت رایگان عرضه کرده است و در فراکتاب در اختیار شماست.

سلام بر ابراهیم 2 pdf

کتاب سلام بر ابراهیم 2 pdf

pdf سلام بر ابراهیم 2

برشی از متن کتاب سلام بر ابراهیم 2

من با شهدای زیادی حشر و نشر داشتم. اما شبیه شخصیت ابراهیم را در کمتر کسی دیدم. برخی افراد بودند که بعضی از خصوصیات ابراهیم را داشتند، اما اینکه کسی مانند ابراهیم، این قدر جامع الاطراف باشد را ندیدم. محبت ابراهیم شامل حال همه می شد. از اسرای عراقی تا برخی رزمندگان که از نقاط دور دست ایران آمده بودند. این عشق و محبت، ظاهری هم نبود. ابراهیم با عشق و علاقه به دیگران خدمت می کرد. اینکه ببیند یک بنده خدا اذیت می شود، برای او بسیار سخت بود. ابراهیم مسئولیت و فرماندهی قبول نمی کرد. شاید یکی از دلایلش این بود که در زمان مسئولیت، امکان دارد انسان تصمیم درستی نگیرد و همین باعث رنجش اطرافیان شود. برای همین همیشه می گفت: یک نفر از دوستان، مسئولیت را قبول کند و ما با تمام توان در کنارش هستیم. که دیگر اینکه قلب رئوف و مهربان ابراهیم به حیوانات هم محبت داشت. که می توانست ببیند که یک حیوان اذیت می شود. بخش روز قرار شد که با ابراهیم، از گیلان غرب به کرمانشاه و از آنجا به تهران تیم سوار مینی بوس و راهی کرمانشاه شدیم.
***
بیش از پنجاه سال است که در جنوب تهران و محله شهید آیت‌الله سعیدی باشگاه دارم. از زمانی که در کل تهران هفت یا هشت باشگاه بود و بیشتر قهرمانان ما در همین چند باشگاه و با امکانات کم تربیت می‌شدند.
ما آن زمان در این باشگاه، هم گود زورخانه داشتیم و هم کشتی. با سختی و با عشق و علاقه به کار میکردیم. خدا تمام گذشتگان را بیامرزد. مربیان آن زمان را هم خوب به یاد دارم. مرحوم آقای گودرزی و محمدی خیلی برای بچه‌های ما زحمت کشیدند. ما حتی در مقطعی در کنار گود، نماز جماعت هم داشتیم.
من در این پنجاه سال همه گونه آدمی را در این محیط دیدم. در همین باشگاه، قهرمان جهان هم تربیت شد. از محمد بنا مهم تا... اما آنچه برای من بوده و هست، بحث اخلاق و منش پهلوانی است.
برای تمام کشتی گیران که دوره‌های مقدماتی را پشت سر میگذاشتند، برنامه‌ریزی میکردند و تمرینات ویژه مینوشتند.
با این که خیلی سال از آن زمان گذشته، اما ابراهیم هادی را خوب به یاد دارم. از زورخانه به اینجا آمد. نه اینکه شهید شده بخواهم از او تعریف کنم. دوستان، من را میشناسند، اهل این حرف‌ها نیستند.
من ورزشکار شهیدی را می شناسم که هیچ تعریفی نداشت، یکباره تغییر کرد و رفت ...
اما ابراهیم ویژگی‌هایی داشت که او را شاخص کرد. بعد از این همه سال، این نکات را خوب به یاد دارم.
بسیار کم حرف بود. بسیاری از جوانان آن زمان، عفت کلام داشت. کشتی برایش هدف نبود. آمده بود تا بدنی قوی داشته باشد. با تمام ورزشکاران برخورد خوبی داشت. سعی داشت در آنها تأثیرگذار باشد. 

دانلود کتاب سلام بر ابراهیم 2 + pdf

شما می‌توانید دانلود کتاب سلام بر ابراهیم 2 در نسخه الکترونیک در نرم افزار فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید. اما پی دی اف کتاب سلام بر ابراهیم ۲ به صورت جداگانه در فراکتاب وجود ندارد.

کتاب سلام بر ابراهیم 3

انتشارات شهید ابراهیم هادی چندین کتاب با محوریت شهید ابراهیم هادی منتشر کرده است ولی با عنوان سلام بر ابراهیم فقط جلد 1 و 2 منتشر شده است و کتابی با عنوان سلام بر ابراهیم 3 وجود ندارد. نام کتاب های دیگر در مورد شهید هادی در ادامه ذکر می‌شود و همه این آثار در فراکتاب به صورت الکترونیک و چاپی عرضه شده است.

خدای خوب ابراهیم، راز کانال کمیل، یاران ابراهیم

دانلود کتاب صوتی سلام بر ابراهیم 2

 کتاب صوتی ابراهیم هادی 2 هنوز تهیه نشده است، اما شما می‌توانید نسخه چاپی یا الکترونیک آن را از سایت فراکتاب تهیه کرده و مطالعه نمایید.

کتاب سلام بر ابراهیم 2

مشخصات کتاب سلام بر ابراهیم ۲ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: ابراهیم هادی
نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: ۲۴۰
موضوع:
انقلاب و دفاع مقدس
قالب:
pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
240
کنگره :
‏‫DSR1626‭‬ ‭/ھ17‏‫‬‮‭س8 1392
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
3238552
شابک :
9786007841402

کتاب های مشابه سلام بر ابراهیم (جلد دوم)