0 امتیاز
0 نفر

مطالعه ارتباط بین هزینه نمایندگی، سیاست تقسیم سود و رشد شرکت

نوع اثر : کتاب

ناشر : قانون یار

نویسنده :

قیمت نسخه چاپی : 12,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 104

رده بندی کنگره : HD2971‏‫‬‮‭/ز8م6 1396

رده بندی دیویی : 658/3290955‭‮‬

شماره کتابشناسی ملی : 4665297

شابک : 978-600-8077-88-6‬

سال نشر : 1396

خلاصه اثر

موضوع سیاست تقسیم سود شرکت و عوامل مؤثر بر آن در ادبیات مالی مورد مطالعه زیادی قرار گرفته است. بحث درباره اهمیت سیاست تقسیم سود، برای نخستین بار، از سوی میلر و مودیلیانی در سال 1961 ارایه شد.

به عقیده آن ها در بازار سرمایه کامل، بین سیاست تقسیم سود و ارزش بازار سهام شرکت ها هیچ ارتباطی وجود ندارد. در بازار سرمایه کامل، ارزش شرکت تنها به جریانات نقدی آینده بستگی دارد که ناشی از سرمایه گذاری های انجام شده است. از طرف دیگر، پژوهش های زیادی در زمینه خط مشی تقسیم سود در ادبیات مالی صورت گرفته است؛ اما تاکنون به طور کامل به این موضوع پاسخ داده نشده که چرا شرکت ها، سود خود را توزیع می کنند یا اینکه چرا سرمایه گذاران به سود تقسیمی توجه دارند.

از این مسئله، به عنوان «معمای تقسیم سود» در ادبیات مالی یاد شده است. شرکت های موفق معمولاً از سودآوری بالایی برخوردارند. سود کسب شده توسط شرکت ها می تواند در دارایی های عملیاتی سرمایه گذاری شود، شرکت ها برای حفظ رشد با وجوه داخلی ناکافی باید به منابع خارجی سرمایه متوسل شوند. هزینه ی سرمایه خارجی بستگی به اعتماد سرمایه گذاران به کارآمدی مدیریت برای بکارگیری وجوه دارد.

کتاب دیجیتال

8,000 تومان

حجم : 2.0 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 104

کاربر گرامی، برای مطالعه این کتاب ابتدا می بایست نرم افزار کتابخوان فراکتاب را دانلود و نصب نمایید.جهت دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت نسخه iOS دریافت نسخه اندروید

موضوعات

فهرست

فصل اول
کلیات پژوهش
فصل دوم
مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
فصل پنجم
یافته ها، نتایج و پیشنهادهای پژوهش
منابع و مآخذ
الف) فهرست منابع فارسی
ب) فهرست منابع انگلیسی
پیوست ها

محصولات مشابه

بیشتر