امتیاز
5 / 5.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,500
خرید چاپی
98,000
10%
ت 88,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب آخرین نشان مردی، طنزواره ای نوشته ی مهرداد صدقی، پیرامون توصیف پدران دهه ی بیست و سی می باشد و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

معرفی کتاب آخرین نشان مردی

کتاب آخرین نشان مردی را مجموعه ای از داستانک های طنز تشکیل می دهد. البته نه این که خود داستان طنز باشد و اتفاقی خنده دار رخ داده باشد، بلکه این نویسنده است وقایع را به گونه ای بیان می کند که لبخند را به لبان خواننده می آورد. وقایعی که ممکن است در طول زندگی برای هرکسی رخ دهد، خصوصا در دوران دانشجویی. این کتاب علاوه بر این که به اتفاقات دانشجویی می پردازد، در صدد آن است که پدران دهه ی بیست و سی را نیز معرفی کند. 

خلاصه کتاب آخرین نشان مردی

مهرداد صدقی کتاب آخرین نشان مردی را از زبان دانشجویی به ادبیات طنزگونه می نویسد که در حال نوشتن پایان نامه اش می باشد. در گیر و دار نوشتن پایان نامه اتفاقاتی رخ می دهد که روند نوشتن آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
کتاب آخرین نشان مردی از دو فصل با ریزعناوین زیر تشکیل شده است:
فصل اول: آخرین نشان مَردی 1، موضوع پایان نامه، خشک سالی و دروغ، قهر دوستانه، سفر مثلاً یهویی، رفتار پرخطر، روز جهانی محبت به همسر و ...
فصل دوم: غذای سلف، لباس مارک، هم تیمی، فوبیا 1، من هیچ، من نگاه!، فوبیا 2، نوبت عاشقی، حس ششم، «نگرانی با مورد»، یلدا 1 و...

برشی از متن کتاب آخرین نشان مردی

آقای فروشـنده چند دسـت کت شـلوار برایم می آورد. بابا جلوی بقیـه بـا صـدای بلنـدی مـرا «آقـای دکتـر» خطـاب می کنـد. یـک کت شـلوارِ خوشـگل نظـر مرا جلـب می کنـد. قیمتـش خیلی بالاسـت و از بابا نظـر می خواهـم. بابـا کـه قیمتـش را می بینـد می گویـد: «بـه قـول خـودت خوشـگلی کـه ملاک نیسـت دکتر جـان!»
دو تـا کـت‌ شـلوار دیگـر بـرمـی دارم ومـی روم امتحـان کنـم. یکـی آبـی اسـت و دیگـری خاکسـتری. نوبتـی هـر دو را می پوشـم و از اتـاق پـرو بیـرون می آیـم. از بابـا می پرسـم: «کـدوم بیشـتر بهـم مـی آد؟»
بابا هم می گوید: «اون آبیه بیشتربهت نمی آد!»
کت شـلوار بعـدی را کـه می پوشـم و از اتـاق پـرو بیـرون می آیم، بابـا را پیـدا نمی کنـم کـه نظرش را بخواهم. بابا هـم از اتاق پرو
بـا کـت شـلوار جدیـدی کـه پوشـیده بیـرون می آیـد: «دکتر جـان ایـن چطـوره؟»
قیمت کت شلوار بابا دست کمی از همان کت شلوارِ گران قبلی ندارد. وقتی می گویم: «خوبه»، بابا هم از من می خواهد همان کت شلوارِ خوشگل قبلی را بپوشم: «همیشه لباس شیک بپوش چون مردم عقلشون به چشمشونه.» از خدا خواسته همان کت شلوار قبلی را برمی دارم. بابا می خواهد حساب کند اما دختر خانمی که با دوستش آمده تا برای برادرش پیراهن بخرند، دارد با فروشنده حرف می زند. دختر خانم با دیدن من بلافاصله به فروشنده می گوید: «دقیقاً هم سایزِ ایشونن. رنگ صورتش هم مثل ایشون تیره س»
فروشـنده و آن دختـر خانـم از مـن می خواهند پیراهـن را امتحان کنـم. وقتـی می پوشـم، دختر خانـم بـه دوسـتش می گویـد: «همیـن
خوبـه، بهـشم مـی آد.»
نمی دانم منظورش راجع به من است یا برادرش. آن ِ پشت سر نیش بابا باز است و با حرکاتش به من می فهماند حالا که کت شلوار
خریدیم نوبت گزینه بعدی است. وقتی می خواهم بروم پیراهن را دربیاورم از کنار بابا رد می شوم و چون سرش توی گوشیش است
و حواسش نیست، می گویم «برم پیرهنم رو در بیارم» بابا هم بدون این که سرش را بالا بیاود و به من نگاه کند زیر لب به شوخی
می گوید: «یه وقت هول نشی بدون شلواربیای بیرون دکتر جان»
بابـا علاوه بر کت شـلواری که بـرای من و خودش برداشـته، همان پیراهـن را هـم برایـم می خـرد و موقـع رفتـن بـه جـای «دکتر جـان» می گویـد: «خـب تیره جـان بریـم؟!»

Pdf کتاب آخرین نشان مردی

نسخه الکترونیک کتاب آخرین نشان مردی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

کتاب دومین نشان مردی

کتاب دومین نشان مردی جلد دوم کتاب آخرین نشان مردی است با محتوای کاملا مستقل به طوری که اگر کسی کتاب آخرین نشان مردی را نخوانده باشد، می تواند به راحتی این کتاب را بخواند و از خواندن آن لذت ببرد.

کتاب اولین نشان مردی

کتابی با عنوان اولین نشان مردی وجود ندارد ولی می توان گفت چون کتاب آخرین نشان مردی جلد اول هست این عنوان را به آن نسبت می دهند.

کتاب های مهرداد صدقی

کتاب های مهرداد صدقی را می توانید با تخفیف ویژه از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب تهیه کنید. کتاب هایی چون:
کتاب مغز نوشته های یک نوزاد، مجموعه کتاب آبنبات ها، کتاب رقص با گربه ها و نقطه ته خط

جدیدترین کتاب مهرداد صدقی

جدید ترین اثر مهرداد صدقی کتاب آبنبات نارگیلی است. وی اذعان می دارد کتاب آبنباتی با طعم دیگری در دست دارد که به زودی منتشر خواهد شد.

ترتیب کتاب های  آبنبات مهرداد صدقی

ابتدا باید به سراغ کتاب آبنبات هل دار برویم، جایی که دوران کودکی و نوجوانی محسن را به عنوان فرزند پنجم خانواده به نمایش می گذارد. کتاب آبنبات هل دار حوادث تلخ و شیرین دهه ی شصت ایران را بازنمایی می کند.
برای گذران از دهه ی شصت به دهه ی هفتاد باید به کتاب آبنبات پسته ای روجوع کنیم.
کتاب آبنبات زنجبیلی که پیش از کتاب آبنبات نارگیلی نوشته شده است و می شود گفت زمینه ساز اتفاقات نیمه دوم دهه ی هفتاد در کتاب آبنبات نارگیلی است. در این کتاب به مخاطب می گوید که دغدغه های محسن نیز همانند سنش بزرگ می شوند ولی با این وجود هنوز حاضرجوابی اش سرجایش ثابت قدم است.

کتاب صوتی آخرین نشان مردی

کتاب صوتی آخرین نشان مردی با گویندگی میرطاهر مظلومی را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس به آن در کتابخوان فراکتاب گوش فرا دهید.
این اثر شنیدنی برای کسانی که دوره دانشجویی را تجربه کرده‌اند به یاد آورنده خاطرات و همچنین برای افرادی که ذهنیتی از فضای دانشجویی ندارند، می‌تواند جالب باشد. حامد شخصیت اصلی این رمان، هر روز و در هنگام نوشتن پایان‌نامه اتفاقات و بحث‌های جالبی پیرامونش اتفاق می‌افتد که روند نوشتن پایان‌نامه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و داستان را به طنز مبدل می‌کند.

خرید کتاب آخرین نشان مردی

نسخه چاپی کتاب آخرین نشان مردی را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب آخرین نشان مردی

مشخصات کتاب آخرین نشان مردی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: سوره مهر
نویسنده: مهرداد صدقی
تعداد صفحه: 255
موضوع: داستان ایرانی، طنز
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی 

 

صفحات کتاب :
255
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR8131 /د7154‭‬‏‫‬‮‭آ45 1397
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5164712
شابک :
978-600-03-2258-8‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه آخرین نشان مردی