خلاصه کتاب هوش تجاری

میکرو کتابی برای فراگیری سریع بینش تجارت

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هوش تجاری

کتاب هوش تجاری توسط ۳ فرد برگزیده و متخصص در کسب وکار، دیو مارکوم، استو اسمیت و ماهان خالسا نوشته شده است. آن ها در این میکروکتاب می گویند که چطور با استفاده از هوش تجاری، به آن چه که در زندگی و کسب وکارتان می خواهید برسید.

در واقع هوش تجاری، توانایی شما در به اجرا در آوردن کارهاست، این که بتوانید از ایده هایی که به ذهن تان می رسد بهترین نتایج را بدست آورید. همچنین در میکروکتاب هوش تجاری (Business Think) یاد می گیریم استفاده بیشتر افرد از زمان، به طوری که شما بتوانید از استعدادهایتان بهتر استفاده کنید و به ارزش کسب وکارتان بیافزایید.

استفاده درست از منابع، به شما کمک می کند تا با بالاترین میزان تولید، بهترین نتیجه را بدست آورید. تصمیم گیری بهتر به شما و تمام کسانی که با شما کار می کنند کمک کند تا تصمیم های استراتژیک بهتری بگیرید.

ایجاد روابط قطعی بین عملکردها و نتایج به طوری که شما می توانید بیشتر از آن چه در آینده عملی است انجام دهید. افزایش دقت افرادی که از آن استفاده می کنند دقت شان به خصوص در کسب و کار افزایش می یابد. نشان دادن راه حل های خوب و مناسب در مواقعی که مشکلات بحرانی به وجود می آید. انتخاب اولویت به شما و سایر افراد شرکت کمک می کند که اولویت های مناسب را انتخاب کنید.

در گذشته، مدیران نمی خواستند که کارکنان شان خیلی فکر کنند. در واقع به جای این که مدیران اجازه دهند آن ها خودشان تصمیم بگیرند، به آن ها پول می دادند تا با مدیران هم رأی باشند و فقط آن چه که آن ها می خواهند را انجام دهند. اما آن روزها برای همیشه از بین رفته اند.

امروز، در یک سازمان تجاری همه باید قادر باشند که منطقی و تأثیرگذار فکر کنند. بنابراین، برای داشتن تفکراتی روشن و شفاف به چارچوب جدید و بهتری نیاز است. کتاب هوش تجاری، مجموعه ای از ۸ اصل اساسی است که به افراد کمک می کند تا منطقی تر فکر کنند و تصمیم های بهتری بگیرند.

تمام هدف و تمرکز هوش تجاری این است که فاصله بین ارائه یک ایده خوب و عملی کردن آن کم شود و به دنبال این است که چه کاری می توان و باید انجام داد تا آینده کسب و کار در موقعیت مطلوبی قرار گیرد. قوانین هوش تجاری برای همه افراد در تمام سطوح شرکت و در همه صنایع قابل اجراست. در مجموع، هوش تجاری روشی جدید و اساسا بهتری برای فکر کردن، برقراری ارتباط و اتخاذ تصمیم های تجاری است، و مجموعه ای از ابزارهایی است برای ارتقا و کارآمدتر کردن چیزهایی که به آن ها فکر می کنید.

کتاب هوش تجاری همچنین کمک می کند که به موفقیت های بیشتری برسید، چون زمان بیشتری را صرف تمرکز روی زمان حال می کنید و زمان کمتری برای فکر کردن به این موضوع می گذارید که با وقت تان چه کار دیگری می توانستید انجام دهید. بنابراین، هوش تجاری کمک می کند تا شما نتایجی را که واقعا می خواهید از کسب وکارتان به دست آورید، در حالی که حق تبدیل شدن به یک بخش ضروری از کسب وکار را هم به شما می دهد.

با رعایت همه قوانین هوش تجاری جعبه سیاه کوچکی می سازید که زمان بین علت و معلول را کم می کند. اگر شما مشکلی را داخل این جعبه قرار دهید، جعبه راه حل را پیدا می کند؛ یعنی بر اساس شواهد، اثرات، اثر موج دار و محدودیت ها، راه حل را به بخش های مختلف تقسیم می کند و بعد ناخالصی ها یا همان ایده های بد را مشخص و جدا کرده و در نهایت بازده کار شما را به راه حل صحیح مورد هدف نزدیک تر می کند.

دیو مارکوم (Dave Marcum)، بیش از ۱۸ سال تجربه مدیریت دارد. او سمت هایی به عنوان مدیر فروش، مدیر ارشد اجرایی و مدیر تغییرات بنیادی در کسب وکارها داشته است. یکی از مهارت های او فروش محصولات پیچیده است و به همین خاطر به شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت، اچ پی، فورچن ۵۰۰ و آکسانتور در این زمینه مشاوره می دهد. همچنین او استاد دانشگاه می سی سی پی است و جوایز زیادی در زمینه مقالات و کتاب هایش گرفته است.

استو اسمیت (Steve Smith)، مدیر منابع انسانی شرکت فورچن ۵۰۰، کارآفرین و توسعه دهنده برنامه آموزش مدیریت است. حوزه تخصص او تفکر کارآفرینی است. استو اسمیت هم مانند دیو مارکو به تعدادی از شرکت ها در صنایع مختلف مشورت می دهد. او فارغ التحصیل دانشگاه یوتا است. ماهان خالسا (Mahan Khalsa)، فارغ التحصیل دانشگاه UCLA و هاروارد است. او را به عنوان یک متخصص در زمینه توسعه تجاری می شناسند و در حال حاضر به عنوان معاون رئیس فرانکلین کوی، یک شرکت خدمات یادگیری و عملکرد فعالیت می کند.

صفحات کتاب :
120

کتاب های مشابه هوش تجاری