کتاب سیر تکاملی حقوق اسرای جنگی در اسلام و حقوق بین الملل pdf

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
در دوران باستان و قرون وسطی مفهوم اسیر و اسیر جنگی به معنا و مصداق امروزی وجود نداشت و موضوعی ناشناخته بود اسیران جنگی و یا بطور کلی شکست خوردگان در جنگ، محکوم به قتل، دار آویخته شدن یا بردگی و اسارت بودند.

بردگی اسیران به این ترتیب بود که آنان از لحاظ مالی و جانی در اختیار شخص اسیر کننده و یا مقامات نظامی کشور اسیر کننده قرار داشته و آن ها به هر نحو که میل و اراده می نمودند با اسیر رفتار و سلایق خود را اعمال می کردند. (حکیم، سید محسن (1378)، «آداب جنگ یا تقوای جنگی در اسلام»، فصلنامه ی مقالات و بررسی ها»، شماره ی 65)

‹‹یونانیان حتی خشونت و بی رحمی را تا آن جا کشانده که در مواردی اسیران را با آهن گداخته یا سرب و چیز نوک تیز کور می کردند. تاریخ گویای این واقعیت تلخ است که رفتار و عملکرد یهودیان و بخصوص نحوه برخورد مسیحیان در طول جنگ های صلیبی با اسیران جنگی، رفتاری توام با خفت و خواری و ایذا و شکنجه های سخت بوده است.

منجمله این که:‹‹وتیوریا›› عالم مذهبی مسیحیت اعتقاد داشت که باید کلیه اسیران جنگی مسلمانان را بدون استثتا به قتل رساند و زنان و فرزندان آنان را به بردگی در آورده و این رفتار و برخورد با اسیر جنگی قرن ها طول کشید و اصول مربوط به اسارت جنبه عرفی داشت››.
صفحات کتاب :
124
کنگره :
BP196/2‏‫‬‮‭/ع8س9 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭297/377
کتابشناسی ملی :
4526260
شابک :
‏‫‬‮‭978-600-8077-43-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سیر تکاملی حقوق اسرای جنگی در اسلام و حقوق بین الملل