کتاب مجازات کیفری و جزایی اطفال بزهکار در عرصه بین الملل pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
کتاب مجازات کیفری و جزایی اطفال بزهکار در عرصه بین الملل نوشته علی رزمان به موارد سپردن طفل به خانواده مورد اعتماد، الزام به تادیب، سپردن طفل به خانواده مورد اعتماد، مجازات های شفاهی و الزام به شرکت در کلاس های آموزشی و حرفه ای می پردازد.

به طور کلی آنچه از مجازات ها تا اواخر قرن هیجدهم به یادگار مانده است، اعمال مجازات های شدید، حتی در مورد اطفال، جز در موارد استثنائی بوده است. ووئن ولئوته در خصوص وضعیت مجازا ت ها تا پایان قرن هیجدهم چنین می نویسند: «دستگاه عدالت تا پایان قرن هجدهم تنها عملی که انجام می داد، مجازات گناهکاران با هدف عبرت دادن به دیگران و ایجاد رعب و هراس در اجتماع بود ؛ زیرا تصور می شد که شکنجه و مجازات های شدید می تواند ترس و وحشت در اجتماع پدید آورد و در نتیجه مانع از ارتکاب جرم توسط دیگران گردد. این گونه سیاست پیشگیری از جرم، توأم با انتقام در ملاء عام بود که همراه با تبلیغات و توأم با خشونت بسیار در برابر دیدگان مردم انجام می گرفت».

در بخشی از کتاب مجازات کیفری و جزایی اطفال بزهکار در عرصه بین الملل می خوانید:

خانواده نخستین محیطی است که طفل در آن رشد نموده و پرورش می یابد و لذا این والدین هستند که دائما با طفل در تماس بوده، با خصوصیات روانی و اخلاقی، وضع جسمی، طرز رفتار و اعمال او آشنایی دارند. از طرف دیگر، طفل در دوره ای از زندگی نیاز به مراقبت، حمایت، هدایت و محبت دارد و جدا کردن وی از محیط خانواده، لطمات جبران ناپذیری بر احساسات عاطفی او وارد کرده، در رفتار اجتماعی وی تاثیر می گذارد؛ چرا که وی جدایی از خانواده را بر طرد و تحقیر خود، تعبیر نموده، خویشتن را تنها و بی کس احساس می کند و در نتیجه حس اعتماد به نفس که لازمه رشد شخصیت است، تضعیف و حس حسادت و بدبینی، تقویت می شود.
صفحات کتاب :
199
کنگره :
‏‫‬‮‭K۵۵۷۵‏‏‫‬‮‭/ر۴م۲ ۱۳۹۶
دیویی :
345/03
کتابشناسی ملی :
4664218
شابک :
‭978-600-8077-81-7‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مجازات کیفری و جزایی اطفال بزهکار در عرصه بین الملل