امتیاز
5 / 1.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
نظر شما چیست؟
کارل گوستاو یونگ در کتاب خود ناشناخته (فرد در جامعۀ امروزی)، به مباحثی نظیر گرفتاری فرد در جوامع امروزی، خویشتن شناسی و مذهب مردم مغرب زمین می پردازد. همچنین مذهب را نوش دارویی برای تفکرات توده ای می داند.

کتاب خود ناشناخته (فرد در جامعۀ امروزی) (Undiscovered Self)، کتابی است مشتمل بر ۷ فصل که در ابتدا از کمونیسم و حکومتی که در شوروی برقرار است به تندی انتقاد می کند.

در فصل های دوم به بعد از نقش خود فرد در جامعه سخن گفته و اینکه فرد به جای اینکه تفکر توده ای داشته باشد و به این و آن بپیوندد، باید خود را شناخته و طبق شعور ناخودآگاه خود عمل کند.

به نظر کارل گوستاو یونگ (Carl Gustav Jung)، هر علمی حد و حدودی دارد و نباید از آن حدود تجاوز کرد مثل روانشناسی که وقتی رابطه دو طرفه پزشک و مریض بیش از حد می شود کار خراب می شود و صورت ذهنی و خیالی به خود می گیرد.

برای همین است که هم روحانیون مسیحی و هم ماده گراها به جای صرف وقت جهت راهنمایی فرد فرد جامعه سعی می کنند توده ها را به سمت خود بکشند و پس از حل شدن آن ها در خود می توانند هر کاری می خواهند بکنند. ولی مذهب با نمونه سازی می تواند این مشکل را حل کند.

در بخشی از کتاب خود ناشناخته (فرد در جامعۀ امروزی) می خوانیم:

حقیقت مطلب این است که بشر برده و محکوم ماشینی شده است که زمین و زمان را برای او تسخیر کرده است. بشر از طرف تکنیک جنگی خود که برای محافظت خود تهیه کرده است مورد مخاطره قرار گرفته است. آزادی روحی و اخلاقی او تا حدی در نیمی از جهان مراعات می شود؛ با در نظر داشتن اینکه در همین نیمه از جهان روان پریشی و پریشان حالی او را تهدید می کند؛ و در نیمه دیگر دنیا صحبت از بشریت و ارزش فردی اصلاً در میان نیست.
صفحات کتاب :
175
کنگره :
BF697‏‫‭/ی9ف4 1393
دیویی :
155/1954
کتابشناسی ملی :
2701288
شابک :
978-600-176-053-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه خود ناشناخته