امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب پنج داستان اثر الکساندر دوما، رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی است که به او لقب «سلطان پاریس» را داده بودند. این کتاب شامل پنج داستان برگزیده از دوما است.

الکساندر دوما (Alexandre Dumas) نویسنده سه تفنگدار یکی از عجیب ترین رمان نویس های روی زمین است. اندام و قیافه دوما بسیار جالب توجه بود. سه چهارم خونی که در رگ های او جریان داشت از خون سفیدپوستان بود زیرا مادربزرگ او زن سیاه پوستی بود و در جزایر جنوب هند در میان نیشکرها به دنیا آمده بود.

دوما قهرمانان داستان های خود را زنده می انگاشت، در این باره خواب ها می دید، با آنان شوخی می کرد و درباره آنان چیزهای شیرین و جاندار می نوشت. او گاهی چنان در اثر خود غوطه ور می شد که در برابر قهرمانان خود سخت می خندید... بیشتر مردم داستان نویسی را آسیابی می دانند که انسان را خرد می کند، اما بهترین ساعات دوما هنگامی بود که او چیزی می نوشت.

در بخشی از کتاب پنج داستان می خوانیم:

گاو را به درخت خشکی بست و چون سطل نداشت، کلاه چرمی اش را زمین گذاشت، ولی هر قدر به خود زحمت داد، نتوانست یک قطره شیر از پستان حیوان بدوشد.
گاو بینوا که در علفزاری نچریده بود، واقعا شیر نداشت، اما نیکلا که در گاوداری بی تجربه و ناآگاه بود، به خرجش نرفت و به این زودی ول کن معامله نبود، حیوان از غیظ با پای عقب چنان لگدی به سرش زد که او به سویی پرت شد و تا مدتی به راست یا به چپ غلتید، بدون اینکه بتواند روی پاهایش بنشیند.
صفحات کتاب :
240
کنگره :
‏‫PQ2254‭‬‭ /آ12‏‫‬‭ 1390
دیویی :
843/8
کتابشناسی ملی :
2518087
شابک :
978-600-176-045-7‬‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه پنج داستان