نظر دیگران

نظر شما چیست؟
یاد بگیرید که روی خودتان خیلی سخت کار کنید تا اینکه روی شغلتان سخت کار کنید. اگه روی شغلتان سخت کار کنید، حقوق خوبی می گیرید اما اگر روی خودتان خیلی سخت کار کنید به گنج بزرگی می رسید.



اگر این قانون ساده رو یاد بگیرید و همین امروز انجامش بدهید، نه اینکه به فردا واگذارش کنید، تغییر زیادی رو حس می کنید. پس شروع کنید روی کار کردن برای پیشرفت شخصیتی خودتان و ارزش خودتان را در جایی که کار می کنید بالاتر ببرید. اگر اینکارو انجام بدین به شما قول می دهم که درآمدتتان به سرعت تغیر زیادی می کند و اقتصاد کمترین تاثیر را روی زندگیتان خواهد داشت. روی مهارت هایتان کار کنید، روی شخصیتتون کار کنید. هر گونه مهارت و ویژگی های شخصیتی می تواند روی شغلتان تاثیر زیادی داشته باشه.

به راحتی می تونید ترفیع بگیرید. ارزشتان در شرکت به شدت بیشتر می شود. به راحتی درآمدتان بالا میرود. آینده تان به راحتی درخشان میشود، به شرطی که روی چیزهای درست کار کنید، نرید دنبال تغییر کردن چیزهای بیرونی.

جیم ران (Jim Rohn)
«اِ. جِیمز ران»، معروف به جیم ران (Jim Rohn) متولد 25 دسپتامبر ۱۹۳۰میلادی در مزرعه ای واقع در ایالتِ آیداهویِ ایالاتِ متّحده یِ آمریکا به دنیا آمد.

جیم ران کارآفرین، نویسنده و سخنرانِ انگیزشیِ آمریکایی. کارهایِ او تأثیرِ مستقیمی بر آفرینش و گسترشِ افرادِ دیگری که در صنعتِ رُشدِ شخصی فعّالیّت داشتند، از قبیلِ آنتونی رابینز، مارک ویکتور هانسن، برایان تریسی و جَک کَنفیلد داشت. وی دانش جویِ انصرافیِ کالجِ برآن واقع در ایالتِ مینسوتایِ آمریکاست.

زندگیِ کاری
تا سنّ ۲۵ ساله گی مانندِ همه یِ اقشارِ متوسّطِ مقروض، به بی راهه می رفت و نمی توانست راهی برایِ رسیدن به آرزوهایِ خود بیاید. در همین زمان با کارآفرینی به نامِ جان اِرل شُف(John Earl Shoaff) آشنا شد؛ به طوری که مسحورِ ثَروت، فهمِ تجاری، جَذبه و فلسفه یِ زندگیِ او شد. «جیم ران» به سازمانِ بازاریابی شبکه ای (فروشِ مستقیمِ) «شُف» پیوست و فرایندی از رُشدِ شخصی را آغاز کرد که نِهایتاً به میلیونر شدنِ «جیم رآن» در سنّ ۳۱ ساله گی انجامید. متأسفانه «شُف» که آرزویِ دیدنِ چنین لحظه ای را داشت، یک سال پیش از آن که «جیم رآن» میلیونر شود، درگذشت.

هم چنان که زمان می گذشت، «جیم ران» فهمید اکثرِ مردم خواستارِ شنیدنِ داستانِ از فرش به عرش رفتنِ و فلسفه یِ رُشدِ شخصیِ او که او را به این کمال و فضیلت رسانده بود، هستند. پس از آن، «جیم ران» تا زمانِ مرگ به مدّتِ ۴۰ سال تجربه یِ خویش را در سمینارهایش بیان می کرد. ۴ میلیون نفر در سراسرِ جهان در سمینارهایِ وی شرکت کرده اند. وی در سالِ ۱۹۸۵م. جایزه یِ CPAE را از انجمنِ سخنرانانِ ملّیِ آمریکا دریافت کرد.



او هم چنین مؤلّفِ ۱۷ کتاب و کتابِ صوتی و برنامه یِ ویدئویی ست. در سالِ ۲۰۰۳م. به عِنوانِ مربّی و عضوِ افتخاریِ موزه یِ رادیو و تلویزیونِ پِیوِک مشغول به برگزاریِ جلساتِ آموزشی برایِ کودکان و بزرگ سالان بود.



گُفت آوردها
«جیم ران» به عِنوانِ فیلسوفِ تجاری شناخته شده است. او مدّعیِ تدریسِ حقایقِ ناب نبود، بلکه اصولِ بنیادین را تدریس می کرد و می گفت:

«هیچ اُصولِ بُنیادینِ جدیدی وجود ندارد. حقیقت چیزِ جدیدی نیست، بلکه پیر و کُهنه است. شما باید به کسانی که می گویند:«بیایید عتیقه هایِ دست ساز مرا ببینید.» شکّ کنید؛ چون اگر عتیقه است، تو نمی توانی آن را ساخته باشی.»

«هر که به مردم خدمت کند، خود را در راهِ بزرگی و عَظَمَت، ثَروت، رضایت، اعتبار و لَذّت قرار می دهد.»

«مطالبِ سَبُک را نخوانید، چون ممکن است با آن ها سرگرم شَوید، ولی رُشد نمی کنید.»

«آرزو نکنید که مسایل آسان تر باشند، بَل که آرزو کنید شما بهتر شَوید.»

«مهمّترین خواسته یِ شما از یک شغل، نباید این باشد که چه چیزی به دست می آورم، بلکه باید این باشد که چه چیزی خواهم شد.»

«زمانی که شدیداً خواستارِ چیزی هستید، حتماً راهی برایِ دست یابی به آن پیدا خواهید کرد.»

«بدونِ احساسِ ضرورت، اشتیاق ارزشِ خود را از دست می دهد.»

«مهمّ نیست که از کدام طرفِ حصار می پرید، مهمّ پریدن است. بدانید که بدونِ تصمیم گیری، هیچ پیش رفتی وجود نخواهد داشت.»

«با تحصیلاتِ رسمی تنها می توان گذرانِ زنده گی کرد، امّا با خودآموخته گی می توان ثَروت اندوخت.»

«برایِ هر تلاشِ ساختاریافته چندین پاداش وجود دارد.»

«زمانی را برایِ جمع بندیِ گذشته اختصاص دهید، سپس می توانید طرحی بر اساسِ تجربیّاتِ تان رسم کنید و از آن برایِ سرمایه گذاری در آینده بهره بَرید.»

مرگ
«جیم ران» در ۵ دسامبرِ ۲۰۰۹ میلادی در وِست هیلز کالیفرنیا پس از ۱۸ ماه مبارزه با بیماریِ فیبرُزِ ریوی درگذشت.

کتاب شناسی
برخی از کتاب های صوتی تولید شده به دوبله فارسی توسط شادن پژواک
پنج قطعه یِ اصلی از پازل زندگی - جیم ران
دوازده ستون
فصل های زندگی
فرزانگی

شرکت شادن پژواک با در نظر گرفتن نیاز مشتریان کتاب های "جیم ران" را ترجمه و به کتاب صوتی با دوبله فارسی و نهایت کیفیت تولید و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

کتاب های مشابه 10 قانون موفقیت جیم ران