امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900
نظر شما چیست؟
«عالم ذرّ، میعادگاهِ عهد امام و عهد با امام» نام اثری از اسماعیل شفیعی سروستانی است که به دنبال سخن رانی استاد درباره موضوع یاد شده در حوزه مهدویت در یکصد و سیزدهمین نشست از سلسله نشست های ماهنامه موعود نگارش یافته است.

تنها خداوند می داند از ابتدای خلقت جنّ و انس و هبوط آدم (ع) بر فرش زمین تا به امروز، چه تعداد حوزۀ فرهنگی در گسترۀ زمین تولّد یافته، بارور شده و روی به انحطاط و اضمحلال گذاشته است تا به امروز که همۀ ساکنان زمین در سایۀ حوزۀ فرهنگی و تمدّنی غربی زیست می کنند و حتّی بسیاری، صدای زنگ مرگ و پایان تاریخ این حوزۀ سیصد، چهارصدساله را هم شنیده اند.

آیا اگر اعلام شود، فرزندان، مولود عهد نوشته شده یا نوشته ناشدۀ پدران و مادران خودند، سخنی بیراه گفته ایم؟

چنان که در کتاب «سیر تحوّل تفکّر، فرهنگ و تمدّن» به تفصیل بیان داشته ام، صورت هر حوزۀ فرهنگی و تمدّنی ابتدا و به اجمال در خانۀ جان «متفکّران» (فیلسوفان، نظریّه پردازان) نقش بسته است و با طیّ مراحل و مدارجی در صورت یک حوزۀ فرهنگی، نمود پیدا کرده و با متأثّر ساختن جماعتی انسانی، در هیئت عناصر مادّی شکل یافته و در گسترۀ یک تمدّن نمایان می شود.

به عبارت دیگر، هر حوزۀ فرهنگی، صورت غیرمادّی تمدّنی است که از آن به ثمر رسیده و در مقابل، تمدّن ایجاد شده نیز، صورت مادّی یافته و ما به ازای خارجی یک حوزۀ فرهنگی خاص است.
صفحات کتاب :
136
کنگره :
BP۲۱۸/۲‭/ش۷ع۲ ۱۳۹۶‬
دیویی :
۲۹۷/۴۲‬
کتابشناسی ملی :
4829137
شابک :
978-964-2918-58-4‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه عهد امام و عهد با امام