امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طبقه تن پرور

کتاب طبقه تن پرور اثر تورستین وبلن، با تصویر معوج از طبقه کم عمق مرفه خوش گذران غرق در پوشاک و ماشین ها، مصرف کننده کالاها و در حال ارتقاء در جامعه، با گذشت بیش از صد سال از نگارشش، همچنان معتبر است.

نظریه طبقه تن پرور (Theory Of The Leisure Class)، نخستین و معروف ترین کتاب تورستین وبلن است که در آن بسیاری از معیارهای رفتار انسان به چالش کشیده می شود. او با طنزی ویرانگر، توخالی بودن معیارهای سلیقه، آموزش، لباس، و فرهنگ طبقه تن پرور را افشا می کند. به گفته وبلن، طبقه تن پرور معیارهایی را می پروراند که هر فردی در هر سطحی از جامعه، به گونه ای وادار به رعایت آن می شود. نشانه بارز عضویت در طبقه تن پرور، پرهیز از مشقت کار تولیدی و موفقیت در مصرف تظاهری است.

تورستن وبلن (Thorstein Veblen)، اقتصاددان و جامعه شناس اهل کاتو ویسکانسین در ایالات متحده آمریکا بود. وی پایه گذار مکتب نهادگرایی در حوزهٔ علم اقتصاد است. وبلن یکی از افراد برجسته در تاریخ تفکر اقتصاد است.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

گزیده کتاب طبقه ی تن پرور

عمل تن پروری غیرمستقیم که توسط زنان خانه دار و نوکران و تحت عنوان کار های خانه انجام می شود، دائما می تواند در جهت کار پرزحمت بسط یابد به ویژه در موقعیتی که رقابت شدید و پر حرارتی برای کسب نام، شهرت و مقام وجود دارد. این قضیه ای است که مکرراً در زندگی مدرن پیش می آید. در موقعیتی که این اتفاق رخ می دهد، خدمت خانگی که شامل وظایف این طبقه از خدمتگزاران است، می تواند تحت عنوان تلاش بیهوده طبقه بندی گردد تا تحت عنوان تن پروری غیرمستقیم.

صفحات کتاب :
116
کنگره :
HB831‏‫‭/و2ط2 1396
دیویی :
305/52
کتابشناسی ملی :
3104027‬
شابک :
978-600-6867-43-4
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه طبقه تن پرور