امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
روزانه های مخوف کتاب تازه ی «خلیل جلیل زاده» است که در سی و یکمین نمایشگاه کتاب رونمایی شد. جلیل زاده نویسنده و مترجم ایرانی همراه با این رمان، ترجمه ی «کلوب کودکان» را نیز منتشر کرد. او در نوشته های خود از مؤلفه های بومی و فرهنگی نیز بهره می جوید که همین موضوع فضاهای وهمی و سورئال داستان او را ملموس تر می سازد.

«روزانه های مخوف» دو راوی برای روایت داستان دارد که یکی از آن ها شخصیت اصلی رمان به نام «آقای مخمور» است. مخمور همراه با همسرش نفیسه زندگی می کند و در خیالش عشق و خاطراتش را مرور می کند.


مخمور وقتی پی گیر می شود در می یابد که نفیسه توی یکی ازفروشگاه ها به صورت روزانه خرید می کند صاحب آن فروشگاه فکر می کند نفیسه چون همیشه تنها به فروشگاه می آید می تواند دلیل خوبی باشد که ممکن است شوهر نداشته باشد و می تواند گزینه ی مناسبی برای ازدواج باشد.

نفیسه می گوید اصلاً مرد بی ادبی نیست ولی دزدیده او را تعقیب کرده است و حتی تا دم در خانه شان هم آمده است. نفیسه می داند نباید از مخمور توقع یقه گیری داشته باشد ولی از ترس اینکه مبادا یکی از همین روزها با گل و شیرینی سر برسد پیشدستی می کنند و مخمور مجبور می شود علیرغم میلش برای اینکه به آن مرد به صورت مسالمت آمیز و غیر مستقیم بفهماند نفیسه شوهر دارد همراه او به آن فروشگاه برود و صاحب فروشگاه هم حساب کار دستش بیاید و دوره نیفتد دنبال زن های تک و تنها.
صفحات کتاب :
165
کنگره :
PIR8003‭‬ ‭/ل9318‏‫‭ر9 1395
دیویی :
8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
4442927
شابک :
978-600-404-303-8‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه روزانه های مخوف