امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,500
نظر شما چیست؟
کتاب برخی پندارهای عمومی شگفت آور اثر چارلز مکای، بسیار درخشان و در عین حال سرگرم کننده در نوع خود، مطالعه ای است در باب حماقت های مکرر بشر که نشان می دهد ما دائما استعداد این را داریم که هیجان زده و فریفته شویم.

کتاب برخی پندارهای عمومی شگفت آور (Some Extraordinary Popular Delusions)، شرحی است بر اصطلاحات عامیانه و نامأنوس دوره ویکتوریایی، جنون توده مردم و هجوم به بازار سهام (از شرکت حبابی دریای جنوب گرفته تا تب گل لاله)، رسومات عامیانه، هوس ها، حماقت ها، برنامه ها و فریب هایی که بر سر راه عامه مردم قرار گرفته و چون چرخه ای مدام تکرار می شود.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از کتاب برخی پندارهای عمومی شگفت آور نوشتۀ چارلز مکای (Charles Macky) می خوانید:

وضعیت تمام موضوعات در سراسر کشور هراسناک بود، چنانکه جرج اول اقامت خود در هانور را کوتاه کرد و با تمام شتاب به انگلستان بازگشت. او در یازدهم نوامبر به انگلستان رسید و مجلس برای ملاقات در هشتم دسامبر فراخوانده شد. در این اثناء، تجمعات مردمی در هر شهر مهم امپراطوری برگزار می شد، در هر موردی که عرض حال ها پذیرفته می شد، درخواست انتقام مجلس علیه مدیران دریای جنوب، که با اعمال فریبکارانه شان ملت را به آستانه ی تباهی رسانده اند، مطرح می شد.
صفحات کتاب :
104
کنگره :
AZ999‭/م7ب4 1392‬
دیویی :
001/96‬‬
کتابشناسی ملی :
3080952
شابک :
978-600-6867-37-3‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه برخی پندارهای عمومی شگفت آور