امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,400
نظر شما چیست؟
کتاب همه ساعت های جهان خوابند، اولین تجربه علیرضا آقائی راد در عرصه رمان نویسی است. نویسنده سابقه ای طولانی در عرصه روزنامه نگاری دارد و به مدت 17 سال با نشریات مختلف، سایت های خبری و خبرگزاری های کشور همکاری داشته است.

از دیگر فعالیت های این نویسنده و روزنامه نگار می توان به تدریس داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و مبانی روزنامه نگاری و همچنین همکاری با گروه نمایش رادیو به عنوان نویسنده اشاره داشت.

از آثار وی می توان به مجموعه داستان «سوپرمن ها پشت خاکریز کرخه» و پژوهشی در باب آیین های باران خواهی در ایران و نقاط جهان به نام «در تمنای باران» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب همه ساعت های جهان خوابند می خوانیم:

تصور کن این ها همه خواب باشد و تو از پس کابوسی چنین دراز، بیدار شوی، با پشت دست عرق پیشانی ات را پاک کنی و نفسی به راحتی بکشی. تصور کن این ها می توانست خواب باشد. آن وقت آیا تو، خوشبخت تر از حالا بودی؟! خوشبخت تر از همین لحظه ی پوچ و سردرگم که نشسته ای روی مبل قرمز و مشکی همان کافه ی آشنا و داری همراه صدای گیتار نوازنده ی جوان، تمام این اتفاقات را یک بار دیگر در ذهنت مرور می کنی؟! فکر کن.

راستی چه فرقی می کند؟! اصلا شاید همین زندگی، همین رفتن ها، آمدن ها، همین هیاهوی پر قیل و قال سرسام آور، همین دور تکراری که ما نامش را زندگی گذاشته ایم ، یک خواب طولانی باشد. خوابی به درازای عمر بشریت و یکی در ازل، ساعتی را روی زمانی مشخص کوک کرده تا ما، همه ی ما، در لحظه ای معین با صدای زنگش از خواب بیدار شویم، و به فراخور آن چه در این خواب دیده ایم ، یا با لبخندی روشن، به بدن مان کش و قوس دهیم و چشم بر روزی تازه باز کنیم، و یا پریشان از خواب آشفته مان، در حالی که نفس نفس می زنیم، کورمال کورمال دنبال کلید چراغ خواب کنار تخت مان بگردیم تا در پناه نور کم رمقش، جدا شویم از جهان کابوس.

باور کن اصلا اهمیت ندارد ما از کدام دسته باشیم. آن چه مهم است، این است که آنی که ساعت بیدار باش جهان را با دست های سالخورده و پینه بسته اش کوک کرده، آن قدر چشمانش سو نداشته تا ببیند و متوجه شود که ساعتش خواب است. خوابی به بلندای عمر جهان. خوابی که جهان را در خواب طولانی و ابدی اش باقی خواهد گذاشت. همه ی ساعت های جهان خوابند. خوش و ناخوشش بسته به ماست. من و تویی که داریم در این خواب بلند و ازلی، ابدی، دست و پا می زنیم رویا یا کابوسی به نام زندگی را. سهم یکی این و سهم دیگری آن.
صفحات کتاب :
111
کنگره :
‏‫‭PIR۸۳۳۳‭‬ /ق۲۴‏‫‬‭ھ۸ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
4013984
شابک :
‭978-964-374-596-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه همه ساعت های جهان خوابند