امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
« شهرت، رمانی در نه داستان» آخرین اثر دانیل کلمان(-۱۹۷۵) نویسنده جوان آلمانی است که در سال ۲۰۰۹ چاپ و منتشر شد، در ردیف پرفروش ترین آثار ادبی قرارگرفت و چهارمین کتاب پرفروش آلمان شد. کلمان دغدغه های فلسفی دارد، همان افکاری که نیچه با آنها در تقابل بود و این نویسنده از زاویه ای دیگر با آنها روبرو می شود و قصد دارد تهی بودن آن را برملا کند.

از ویژگی های کارهای دانیل کلمان می توان طنز پنهان و شیوه بیان وی را نام برد که محبوبیت فراوان دارد. او جوایز ادبی متعددی را دریافت کرده است، از جمله: جایزه ی کاندید در سال ۲۰۰۵، جایزه ی کلایست در سال ۲۰۰۶، جایزه ی توماس مان سال ۲۰۰۸ و جایزه ی سونس در سال ۲۰۱۱. «شهرت» رمانی برجسته، هوشمندانه، کنایه آمیز و طنزآلود است که ساختار زیبا و جذابی دارد. کلمان در این رمان اثرات تکنولوژی روی دیدگاه انسان از واقعیت را بررسی می کند.

اگر چه ممکن است موضوع ابتدا موضوعی فکری و درونی به نظر رسد؛ اما این بررسی در مجموعه ای منظم و جالب از داستانهایی انجام گرفته که در آن، شخصیت ها و دیدگاه ها، واقع گرایانه و در عین حال هجوگونه نشان داده شده اند و البته عنصر طنز نیز در آن مشهود است.

بخشی از کتاب:

اِبلینگ هنوز به خانه نرسیده بود که گوشی اش زنگ زد.سال ها نخواسته بود موبایل بخرد، چون خودش تکنیسین بود و از این چیزها خوب سر در می آورد. چرا کسی نمی فهمید که دارد منبع امواجی وحشی را داخل مغز خود می فرستد؟ اما ابلینگ، زن داشت و دو بچه و یک مشت همکار که همیشه یکی شان او را سرزنش می کرد که چرا از خر شیطان پایین نمی آید و یک گوشی نمی گیرد. آخرش، کوتاه آمد، یک گوشی خرید و درجا آن را فعال کرد. بی آنکه خودش بخواهد، تحت تأثیرش قرار گرفته بود؛ معرکه بود، فرم زیبایی داشت، خوش دست و شیک، خیلی هم زنگ می زد.

عصبانی شد و گوشی را برداشت.

زنی دنبال کسی به نام رالف بود، می گفت رالف، یا شاید هم راوف، نام را درست نمی شنفت.

گفت، اشتباه است. زن، معذرت خواست و قطع کرد.

شب، دوباره گوشی نالید. «رالف!»، این بار مردی سرحال بود که حرف می زد.«چه ات شده؟ کارها چطور است، خر جان؟»
صفحات کتاب :
120
کنگره :
‏‫‬‭PT2678‭ /ل8‏‫‬‭ش9 1393
دیویی :
‭833/914
کتابشناسی ملی :
2529423
شابک :
‭978-964-374-367-3‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه شهرت