امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,750
خرید چاپی
165,000
10%
ت 148,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اردوگاه اطفال

کتاب اردوگاه اطفال اثر احمد یوسف زاده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این اثر روایت دیگری از رنج‌ها و دردهای اسرای هشت سال دفاع مقدس در زندان‌ها و اردوگاه‌های عراق است؛ اما بسیار دردناک‌تر از روایاتی که تابه‌حال شنیده‌اید.

یوسف‌زاده در کتاب اردوگاه اطفال به سراغ اسرای زیر بیست سال رفته‌ است. اسرایی که در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ در اردوگاه‌های رمادی یک و دو معروف به «اردوگاه اطفال» بوده‌اند. او در نگارش این کتاب علاوه بر مشاهدات شخصی، ساعت‌ها با آزادگان این اردوگاه‌ها مصاحبه کرده‌ است.

هرچند خودش اعتراف می‌کند که هنوز ناگفته‌های زیادی از آن اردوگاه‌ها مانده است که نتوانسته روایت کند: «با این کتاب، تا کنون سه سال از هشت سال اسارت من و همراهانم روایت شده است. می‌ماند پنج سال آخر که در اردوگاه موصل دو گذشته و در یک کتاب جداگانه، اگر خدا بخواهد و عمری باقی باشد شرحش را خواهم نوشت.» کتاب اردوگاه اطفال ادامه کتاب آن بیست و سه نفر است.

گزیده کتاب اردوگاه اطفال

امروز حمید عراقی گفت فردا می خواهیم وسط اردوگاه یک پرچم نصب کنیم. با خودم گفتم لابد از فردا باید به اینا جواب بدیم کی پرچم عراق رو پایین کشیده، کی به پرچم عراق بی احترامی کرده و مشکلاتی از این دست، اما در کمال تعجب حمید عراقی ادامه داد: از فردا یک پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب می کنیم وسط اردوگاه!

فهمیدم حمید عصبانیه، داره زمینه چینی میکنه که حرف مهمی بزنه.

گفتم: سیدی حمید، چرا مگه چطور شده؟

حمید گفت: شما به هیچ قانونی احترام نمی ذارید.

می گیم نماز جماعت نخونید، می خونید.

می گیم با خبرنگارها مصاحبه بکنید، نمی کنید.

می گیم صلوات نفرستید، می فرستید.

می گیم بعد از سوت آمار سریع بیایید توی محوطه، نمی آیید.

خب یک دفعه پرچم جمهوری اسلامی رو هم نصب کنید وسط اردوگاه دیگه!

دیویی :
‏‫955/08430922‬
کتابشناسی ملی :
5133846
شابک :
09786000322281
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
328
کنگره :
‏‫DSR1629‭‬‭ /ی86آ3 1397

کتاب های مشابه اردوگاه اطفال