امتیاز
5 / 3.2
دریافت آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

داستان ماهی طلایی نوشته نوشته ایزوپ و ترجمه علی محمدپور با گویندگی غزل قنبرزاده صوتی شده است. این کتاب مختص گروه سنی کودکان است.

معرفی کتاب ماهی طلایی

کتاب ماهی طلایی به واسطه زیبایی نگارش و نکاتی که نویسنده برای مخاطبین کودک خود فراهم کرده است به خوبی داستانی آموزنده،خلاقانه را برای کودکان به تصویر می‌کشد.

قصه ماهی طلایی

رمان ماهی طلایی نوشته ژان ماری گوستاو لو کلزیو نیز در فراکتاب عرضه شده است و در لینک ذیل در اختیار شماست.

رمان ماهی طلایی

بخشی از متن کتاب ماهی طلایی

در گذشته های دور در کنار ساحل پیرمرد ماهی‌گیری با همسرش زندگی می‌کرد. یک روز پیرمرد ماهی‌گیر مثل همیشه به دریا رفت و تورش را انداخت.
وقتی تور را بالا کشید فقط یک ماهی گرفته بود. اما این ماهی با ماهی‌های دیگر خیلی فرق می‌کرد. بدن ماهی مثل طلا برق می‌زد و ناگهان شروع به حرف زدن کرد.

خلاصه داستان ماهی طلایی

در قصه ی ماهی طلایی پیرمرد ماهی‌گیری با ماهی‌گیری و همسرش با ریسندگی گذران عمر می‌کنند. یک روز پیرمرد ماهی‌گیر فقط یک ماهی کوچک طلایی را در تور خود می‌بیند و وقتی ماهی شروع به صحبت می‌کند به او می‌گوید که من پادشاه ماهی‌ها هستم و مرا رها کن و هر چی می‌خواهی بخواه. پیرمرد بدون هیچ چشم داشتی پادشاه را آزاد می‌کند و به خانه می‌رود. همسرش وقتی علت دست خالی بودنش را می‌پرسد همه ماجرا را تعریف می‌کند. همسر پیرمرد با او دعوا می‌کند و با ناراحتی از او می‌خواهد که به دریا برگردد و یک تشت طلا از پادشاه ماهی ها بخواهد. پیرمرد هم همین کار را انجام می‌دهد اما همسرش راضی نمی‌شود دوباره چیز دیگری می‌خواهد و این درخواست‌های همسرش تا داشتن خود ماهی طلایی ادامه پیدا می‌کند.

نویسنده داستان ماهی طلایی (ایزوپ ازوپ یا ایزوپ)

ایزوپ از نویسندگان یونان بود که قصه و افسانه می نوشت. داستان های او به اکثر زبان های دنیا ترجمه شده و شاعر توانای ایرانی ناصرخسرو قبادیانی، چندی از افسانه های او را به نظم آورده است.
همچنین مولانا جلال الدین رومی نیز برخی از داستان های پندآموز «ازوپ» را در مثنوی به صورت شعر درآورده است.

دانلود رایگان کتاب ماهی طلایی

امکان دانلود کتاب ماهی طلایی رایگان در فراکتاب فراهم شده است و می‌توانید این کتاب صوتی را آنلاین یا آفلاین در نرم افزار فراکتاب بشنوید.

خلاصه داستان ماهی طلایی

مشخصات کتاب ماهی طلایی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: آوارسا
نویسنده: ایزوپ
زبان: فارسی
زمان: 10 دقیقه
موضوع: داستان صوتی کودکانه رایگان
قالب: صوتی رایگان

 

کتاب های مشابه ماهی طلایی