امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
29,000
10%
ت 26,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از عشقاباد تا عشق آباد (جلد دوم)

کتاب از عشقاباد تا عشق آباد (جلد دوم)، این رمان را بر اساس مستنداتی از یک اتفاق که در سال ۱۳۴۲ رخ داده، نوشته ام. 

در آن دوران فرزند کوچک دبیر اول حزب کمونیست ترکمنستان فعلی دچار سرطان خون می شود و پدربزرگ این کودک که در دوران جنگ جهانی دوم به همراه ارتش سرخ در مشهد حضور داشته و شاهد شفای بیماری در حرم امام رضا (ع) بوده است، تصمیم می گیرد او را برای شفا به بارگاه امام رضا(ع) بیاورد.

 البته پدر کودک به دلیل اعتقادات کمونیستی با این اقدام مخالفت می کند اما پدربزرگ به همراه یکی از دوستانش کودک را به طور مخفیانه وارد ایران می کنند. در مسیر حرکت آن ها به سوی مشهد، این کودک و پدربزرگ شناسایی و مجبور به ترک ایران می شوند.

نویسنده گفته است: استواری که در اوایل دهه ۴۰ شمسی رئیس پاسگاه مرزی باجگیران بود، این داستان را برای یکی از دوستانم تعریف کرده بود و من هم بر اساس شنیده هایم از این واقعه و با اضافه کردن حواشی دیگر به این رویداد، اثری داستانی و مستند را خلق کردم.

 کتاب از عشقاباد تا عشق آباد (جلد دوم) به موضوعاتی چون زیارت، شفا، مسائل سیاسی و حضور متفقین در ایران می پردازد. همچنین در پیرنگ این داستان به وقایع بعد از ۱۵ خرداد، ساواک و مبارزان انقلاب اسلامی اشاره شده است. 

در واقع کتاب از عشقاباد تا عشق آباد (جلد دوم) در مقاطع زمانی متفاوت سپری می شود. گفتنی است عشقاباد یا اشک آباد پایتخت کشور ترکمنستان است که در عنوان رمان به آن اشاره شده است.

صفحات کتاب :
544
کنگره :
PIR7962‭‬ ‭/ن83‏‫‭‮الف‬4 1394
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3999737
شابک :
978-600-03-0217-7
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه از عشقاباد تا عشق آباد (جلد دوم)