امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
کتاب سهیلا و شاهرخ، به تالیف اصغر قمی اویلی، شامل مجموعه داستان های خواندنی و بسیار جذاب است که از جمله آن ها می توان به: سهیلا و شاهرخ، بخت شوم، روز، شبی از شب های من، رُز تو کجایی ...؟ و بهشت گمشده اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سهیلا و شاهرخ می خوانیم:

باد پاییزی، آرام در دل جنگل می وزید. هوا تیره و دلتنگ، آسمان ابری، خاک تیره و مرموز. هوای نمناک شمال در دل جنگل های مازندران. زوزه ی ضعیف باد پاییز، صدای خش خش و به هوا رفتن برگ های قرمز و شکسته چه فضای مرموزی را در دل جنگل نشان می داد!

انگار صدای آهنگ مرموزی با باد در فضا می پیچید. به طوری که هرکس از آن بالا جنگل را می دید، خیلی عجیب به نظرش می رسد. گیاه کوچکی سر از خاک در آورد و چندین روز به همین منوال، زمین مرموزتر جلوه می کرد.

پس از مدتی چند چوپان با یک گله گوسفند از آن محل می گذشتند. یکی از گوسفندها آن گیاه کوچک و تازه و سبز را خورد. دیگر نیمی از جنگل عادی شده بود.

گیاهی که گوسفند خورده بود در بدنش به شیر تبدیل شد و بعد مرد میانسالی از شیر آن گوسفند نوشید و در بدن مرد به خون تبدیل شد و بعد از مدتی همسر مرد میانسال پسر کوچک و ضعیف اما زیبارویی را به دنیا آورد که او را به خاطر صورت زیبایش شاهرخ نامیدند.

این فضای مرموز تا هفت سال از نیمه ی دیگر جنگل پاک نمی شد. تا این که گیاه کوچک دیگری با این تفاوت که سبزتر از گیاه قبلی بود سر از خاک در آورد.

جوانی خسته و گرسنه از آن جا می گذشت و از آن گیاه به عنوان غذا استفاده کرد. با رفتن جوان دیگر هیچ چیز مرموز به نظر نمی رسید.

گویی هرچه بود آن جوان با خود برد و دل جنگل نفس عمیقی کشید. از این که امانت ها را به دیگران سپرد.

بعد از مدتی آن گیاه در بدن پسرجوان تبدیل به خون شد و پس از مدتی دختر نازنین و زیبایی از همسر مرد جوان متولد شد و نام آن دختر را به سبب صورت زیبا و نورانی اش سهیلا نامیدند.
صفحات کتاب :
85
کنگره :
PIR8357‭‬‭‭‬ /م9‏‫‭س9 1395‬
دیویی :
8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
4384430
شابک :
978-600-8415-34-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سهیلا و شاهرخ