کتاب در باب خلوت گزینی (صوتی و pdf)

بزرگترین مسئله ی دنیا دانستن چگونه برای خود زندگی کردن است

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,500
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در باب خلوت گزینی

کتاب در باب خلوت گزینی اثر میشل دومونتین توسط مرضیه خسروی ترجمه شده است. میشل دو مونتین، یکی از سرشناس ترین اندیشمندان دوره رنسانس، تاملات ذهنی با حکایات و نظریات شخصی را در هم آمیخته و پایه گذار مقاله نویسی مدرن شده است. مجموعه مقالاتی که در کتاب در باب خلوت گزینی گردآوری شده است، طیف مختلفی از موضوعات را در بر می گیرد و بازتابی از اندیشه های وی است، در باب خلوت گزینی (On Solitude)، قدرت تخیل، لذت مطالعه، اهمیت خواب و این که چرا موضوع واحدی باعث شادمان و اندوه مان می شود.

میشل اکم دو مونتین (Michel De Montaigne) فیلسوف شکاک و اومانیست فرانسوی به سال 1533 م به دنیا آمد. میشل مونتنی به اقتضاء عصر و شرایط تاریخی ای که در آن به دنیا آمده و زیسته است چونان آئینه ای نشانگر روح شکاک سلبی نگر رنسانس تمدن اومانیستی است. برخی مورخان مونتنی را یک اومانیست غیرمعمولی [در مقایسه با نمونه ی مثالی متفکر اومانیست قرن شانزدهم] نامیده اند، زیرا او بیش از همفکران معاصر خود [و از این نظر تا حدودی شبیه اومانیست های یکصد سال قبل از خود در سپیده دم رنسانس] شکاک و نسبی انگار بود.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

گزیده کتاب در باب خلوت گزینی

برخی از افراد بر جلادان خود سبقت می جویند؛ مردی بر سکوی اعدام ایستاده بود که معلوم شد بی گناه است و می توان او را آزاد کرد، اما وی که در تخیل خود غرق شده بود بر زمین افتاد و مرد. هنگامی که افکار خیالی ما را تحت فشار قرار می دهند، عرق می کنیم، به لرزه می افتیم، رنگ چهره مان را از دست داده و یا گلگون می شویم؛ در حالی که بر تشک پر خود دراز کشیده ایم، احساس می کنیم که بدن مان دستخوش هیجان شده است؛ گاهی حتی این حالت منجر به مرگ می شود.

گاه این هیجان دوران جوانی چنان در اعضای جنسی فعال می شود که حتی به هنگام خواب عمیق نیز این دسته از تمایلات او را در بر می گیرند. در این جا خوب است از اتفاقی که برای کیپوس، یکی از پادشاهان ایتالیا افتاده یادی کنیم. او که یک روز از دیدن مسابقه گاو بازی به شدت هیجان زده شده بود، تمام رویای آن شبش پر شده بود از شاخ گاوها و این گونه شد که به جهت قدرت تخیلش بی درنگ شاخ هایی بر پیشانیش روئید.

صفحات کتاب :
129
کنگره :
‏‫‭BJ1581/2‏‫‭/م85خ8 1394
دیویی :
‏‫‭299/792
کتابشناسی ملی :
3129785
شابک :
978-600-6867-49-6
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه در باب خلوت گزینی