امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
در کتاب اصول اولیه میرد برای محاسبات میزان دوز جذب شده، تالیف رابرت لوینگر، هر آنچه درباره پرتوزایی و کمیت دوز جذب شده نیاز بوده، جهت درمان بیماری های خاص آورده شده است.

محاسبات دوز جذب شده برای ارزیابی خطرات مورد بحث در زمینه کاربرد رادیو داروها در مطالعات پزشکی الزامی است. رادیو داروها پس از ورود به بدن و قرار گرفتن در یک اندام خاص (اندام منبع) تابش ساطع کرده و زمانی که این تابش ها در ماده (اندام هدف) جذب می شوند تماما قادرند به صورت یون ظاهر شوند.

در کتاب اصول اولیه میرد برای محاسبات میزان دوز جذب شده، سعی بر آن شده است که از حالات ساده به حالات پیچیده تر دست یابد. در بخش اول کتاب فرض بر آن است که یک رادیو هسته تنها یک نوع تابش را گسیل کرده و در یک بافت متمرکز شده است. در بخش دوم معادلات کامل برای موقعیت کلی تر یک رادیو هسته با بیش از یک نوع تابش متمرکز شده در بیش از یک بافت منبع گسترش یافته اند.

بخش های بعد در مورد هر یک از پارامترهای وارد شده در معادلات الگوی میرد بحث می کند. یک بخش به مدل ها و سینتیک ها و بخش دیگر به یکاهای SI و مرسوم اختصاص یافته است. مثال هایی نیز کاربرد این الگو را شرح می دهند.
صفحات کتاب :
204
کنگره :
‏‫‬‮‭RM۸۵۲‏‫‭/ل۹‮الف‬۶ ۱۳۹۶‬‬
دیویی :
615/8424
کتابشناسی ملی :
4893792
شابک :
‭978-600-8794-25-7‬‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه اصول اولیه میرد برای محاسبات میزان دوز جذب شده