امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,200
نظر شما چیست؟
کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی نوشته ی داود صادقی، با چهارچوب و سازماندهی آموزشی برای فعالان صنعت هوایی و رشته های مدیریت حمل و نقل، جهانگردی و سایر رشته های وابسته تدوین شده است.

بخش هوایی، در معنای وسیع کلمه، از پایه های اساسی اجتماع کنونی تلقی می گردد. شمولیت همین بخش به لحاظ وسعت و پراکندگی خدمات آن می تواند تأثیر بسیار زیادی بر حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تکنولوژی هر کشور بگذارد. این بخش همچنین می تواند به عنوان موتور محرکه ی جهش اقتصادی هر کشور تلقی شده و به این ترتیب تأکید بر حوزه های نظری مدیریت هوایی باعث ارزش افزوده بالا در سطح سازمانی، ملی و جهانی خواهد داشت.

کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی با رویکرد عمومی، اقتصادی و بازرگانی هوایی می تواند خلاء و کمبود حوزه های مربوطه را در سطوح کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تأمین نماید. این کتاب در 7 فصل تمامی عوامل تأثیرگذار بر رشد حوزه ی هوایی و آخرین تحقیقات انجام شده ی هوانوردی را جهت ادامه ی تحقیقات پژوهشگران و خوانندگان ارائه نموده است.

در بخشی از کتاب مدیریت شرکت های هواپیمایی می خوانیم:

در مرحله آغازین و شروع، مدیریت درآمد، می بایست مسافران شرکت های هواپیمائی را به لحاظ درآمد، میزان تقاضا و کشش پذیری آن ها نسبت به قیمت بلیط، طبقه بندی نماید. مدیریت درآمد، در یک طبقه بندی کلی، مسافران را به دو بخش مسافران تفریحی و مسافران شغلی تفکیک می کند. مسافران تفریحی عموماً برای تجدید روحیه یا ملاقات فامیل، دوستان و وابستگان به سفر می روند.

آن ها معمولاً نسبت به قیمت بلیط حساس بوده (تقاضا کشش پذیر) و مدت ها قبل از انجام پروازشان، اقدام به رزرو پرواز می کنند. در بسیاری از موارد، برنامه آن ها منعطف بوده و مسافرتشان بیش از یک هفته به طول می انجامد. در مقابل، مسافران شغلی به منظور حضور در یک جلسه، انعقاد قرارداد و یا انجام یک وظیفه اداری مسافرت می نمایند. به همین دلیل، تمایلی به ماندن زیاد از حد در مقایسه با گروه اول نداشته و عمدتاً به دلیل اینکه ماموریت آن ها به صورت تصادفی یا به لحاظ شرایط بوجود آمده در شغل حادث می گردد، بسیار نزدیک به انجام پرواز، درخواست خرید بلیط می نمایند.


آن ها نسبت به قیمت بلیط حساسیت کمتری نشان داده (تقاضای کشش ناپذیر) که علت عمده آن هم، پرداخت هزینه ها توسط کارفرما یا شرکتشان است و نه خود آن ها. همچنین آن ها، بلیط های انعطاف پذیر مانند نرخ های پایین در زمان پرواز و بدون جریمه به هنگام درخواست ابطال را دارند.
صفحات کتاب :
151
کنگره :
HE9762‏‫‭/ص2م4 1392
دیویی :
341/7567
کتابشناسی ملی :
3168454
شابک :
978-600-2890-57-3‬‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه مدیریت شبکه های هواپیمایی