امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
130,000
15%
ت 110,500
نظر شما چیست؟
جنگ اتفاقی ساده و پیش پا افتاده نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت, بلکه یکی از سرمایه های ژرف و عمیق ملت و کشور است که باید برای حال و آینده از آن به خوبی بهره گرفت. از این رو پرداختن به حماسه دفاع مقدس و حراست از مبانی و بنیادهای اعتقادی و فکری رزمندگان با اخلاص و نیز تنگ کردن عرصه بر کج اندیشان بدفهم, ضرورت می یابد.

مجموعه حاضر تلاشی است تا به دور از افراط و تفریط و پرهیز از هرگونه تصرف و تحریف, به تبیین ماهیت و محتوای فکری و اعتقادی رزمندگان در طول جنگ بپردازد; باشد که از این رهگذر, پنجره ای به روی نسل هایی که جبهه و جنگ را از نزدیک ندیده اند گشوده شود تا با روحیه, انگیزه و سیره دلاورمردانی که صحنه های معنویت و عزت و شرف را آفریدند, آشنا شوند, و نیز بتوانند پاسخ صحیحی برای پرسش ها و ابهامات خود بیابند.

تلاش ما در این اثر بر این اصل تمرکز یافته که با بیان مطالب موثق و قابل اطمینان,حقایق جنگ را از زبان کسانی بشنویم که بهترین برحه های عمر خود را در دوران طلایی هشت ساله گذرانده اند. این روش بهترین راه برای معرفی ماهیت و محتوای جنگ است.

این کتاب در 17 فصل تنظیم شده است

برخی از عناوین عبارتند از:

مبانی معنوی

تمسک

توسل

یاد امیرالمومنین علیه السلام

فاطمه علیها السلام درمان دردها

شور حسینی

خبر از شهادت

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

یکی از شگرهای دشمنان ما پس از جنگ این بوده که همواره به تهدید و ارعاب و چنگ و دندان نشان دادن روی آورده اند. به طوری که گاهی برای جدی نشان دادن تصمیم خود , زمانی را برای حمله به کشور تعیین می کردند. در حالی که تا به حال از انجام هر حرکتی ناتوان و عاجز بوده اند. اکنون سوال این است که پیشرفت های صنعتی و نظامی و تسلیحاتی ما آنها را هراسناک و متوقف کرده است؟ اگر چنین باشد, آنان که همیشه از این نظر از ما مجهزتر و پیشرفته تر بوده اند.

آیا قدرت اقتصادی ما مانع تعرض و فتنه گری آنها شده است؟ در حالی که می دانیم آنها همواره غول اقتصادی دنیا بوده اند و روشن است توان مالی آنان بسی بیشتر از ما بوده و هست. پس چرا و چه عاملی مانع عملی شدن ماجراجویی آنان شده است؟

چرا دشمن که از همیشه خود مسلح تر و آمده تر است جرأت تعرض به کشور ما را ندارد؟ آیا جز تجربه تلخی است که پیروان اباعبدالله علیه السلام و عاشقان امام زمان و و ائمه اطهار بر پیکره او تحمیل کرده اند آیا به جز رشادت های فرزندان ملت ما بوده که تنها و تنها در کانون تربیتی اسلام بارور شده است؟ آیا به جز ترس از شهادت طلبی فرزندان اهل بیت علیه السلام است که نمونه های فراوان آن را استکبار گران در طول جنگ هشت ساله با تمام وجود لمس کرده اند؟
صفحات کتاب :
193
کنگره :
‏‫‬‭DSR۱۶۲۸‏‫‭/م۷۳۶ھ۹ ۱۳۹۷
دیویی :
955/08430922
کتابشناسی ملی :
۵۱۷۲۰۳۵
شابک :
‏‫‭978-600-8857-30-3‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه هنر اهل بیت