امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
خرید الکترونیکی (صوت و متن)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
برایان تریسی در کتاب مدیر کارآمد: خلاقیت، 21 ایده یا نکتۀ کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا شما بتوانید بهتر و دقیق تر فکر کنید و شما می توانید از آن برای حذف موانع به جهت دستیابی به موفقیت های خلاقانه استفاده کنید و رضایت بیشتر و عملکرد بهتر و سود بیشتری برای خودتان و کسب و کارتان بدست آورید.

این را به خاطر بسپارید که خلاقیت یک مهارت است. مثل تایپ به وسیلۀ ماشین تحریر یا راندن یک دوچرخه است. اگر شما روش های سیستماتیک خلاقیت را که قرار است راجع به آن در کتاب مدیر کارآمد: خلاقیت (Effective Manager Cerativity) صحبت کنیم را یاد بگیرید می توانید این مهارت را بیاموزید.

این شبیه رمز یک قفل است، اگر رمز قفل را ندانید، شخصی قفلی را به شما می دهد و می توانید ساعت ها و ساعت ها و ساعت ها با آن کلنجار بروید و کاری از پیش نبرید. اما اگر فردی رمز آن را به شما بدهد می توانید آن را بچرخانید و دوباره آن را برعکس بچرخانید و قفل آن باز می شود. راه های تفکر خلاق هم خیلی به این جریان شبیه است.

اگر شما از راه های تفکر خلاق بطور معمول استفاده کنید کاری که می کنید این است که مجموعه ای از ترکیبات را ایجاد می کنید که شما را قادر می سازد قفلی که مانع پیشرفت شما شده بود را باز کنید، شما را قادر می سازد موانعی که وجود دارند و شما را از دستیابی به حداکثر پتانسیل تان به عنوان یک فرد، یک مدیر یا یک صاحب شرکت باز می دارد را بگشایید.

برایان تریسی (Brian Tracy)، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال است. او این شرکت را در سال ۱۹۸۴ در شهر ونکوور کانادا بنیان نهاد. این شرکت به ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه رهبری، فروش، اعتماد به نفس، هدف گذاری، راهبرد، خلاقیت و روان شناسی موفقیت می پردازد.

برایان تریسی پیش از پایه گذاری این شرکت به عنوان مدیر ارشد عملیات در یک شرکت ساخت و ساز مشغول به کار بود. او همچنین در زمینه فروش و بازاریابی، سرمایه گذاری، ساخت و ساز، واردات، توزیع و نیز مشاوره مدیریتی فعالیت داشته است. تریسی تاکنون ده ها کتاب نگاشته است. غیرممکن است در ایران بخواهید موفق شوید، اما نام برایان تریسی را نشنیده باشید.

در بخشی از کتاب مدیر کارآمد: خلاقیت می خوانیم:

شما نمی توانید پتانسیل خلاقیت کارمندان خود را که به درستی بهره برداری نشده را رها کنید. شما باید آن ها را مجبور کنید ایده ارائه بدهند و تنها راهی که شما می توانید این کار را انجام دهید این است که در زمان شرکت بصورت مستمر مشکلات خاص یا اهداف شرکت را به آن ها ارائه دهید تا آن را حل کنند یا به هدف برسند و کار کنند تا بتوانند بهترین فکرشان را مطرح کنند.
صفحات کتاب :
35

کتاب های مشابه خلاقیت