× حساب کاربری تاریخچه سفارشات شارژ حساب افزایش اعتبار حساب با کارت شارژ کتابخانه من تراکنش های مالی کارت خرید خروج از حساب کاربری
0 امتیاز
0 نفر

بازی آگاهی

و عوامل موثر بر ارتقای سواد دیجیتال

نوع اثر : کتاب

ناشر : پشتیبان

نویسنده :

قیمت نسخه چاپی : 5,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 34

رده بندی کنگره : ‏‫‬‭GV۱۴۶۹/۱۵‏‫‬‭/ج۸ب۲ ۱۳۹۵

رده بندی دیویی : 794/8

شماره کتابشناسی ملی : 4473818

شابک : ‭978-600-8415-63-3‬‬

سال نشر : 1395

خلاصه اثر

کتاب بازی آگاهی و عوامل موثر بر ارتقای سواد دیجیتال، تالیف مرتضی جمشیدی، فرزانه شریفی و سیدمحمدعلی سیدحسینی، بازی آگاهی را تداعی گر لغاتی مانند خودآگاهی می داند و در حقیقت این کتاب به بازیکنی اشاره می کند که آگاهی درونی لازم را از رسانه مورد استفاده خود دارد.

به نوعی بازیکنی که به بازی آگاهی دست یافته است ضمن داشتن تفکر انتقادی در مواجهه با بازی های دیجیتال، تا حدودی از ذات این رسانه نیز آگاه است و در زمان درگیر شدن در دنیای مجازی واقعیت های دنیای حقیقی را از یاد نمی برد.

امروزه اهمیت سواد به عنوان یک امر بایسته برای تمام عرصه های علمی و کاربردی بشر ثابت شده است. رسانه ها به ویژه بازی های دیجیتال از این امر مستثنی نیستند. بازیکنان و بازیسازان در حال حاضر بدون برخورداری از سواد مربوط به بازی نمی توانند به تعامل با عناصر این رسانه بپردازند. از این رو، بر آن شدیم که مدلی مبتنی بر پژوهش برای معرفی سواد بازی تدوین نمائیم که در قالب "بازی آگاهی" معرفی می شود و مانند یک چرخه عمل می کند که از مواجهه با رسانه بازی آغاز می شود و تا مراحل مختلف مصرف بازی توسط مخاطب یا بازیکن ادامه پیدا می کند.

یکی از اقتضائات زندگی اجتماعی بشر برقراری ارتباط با همنوعان خود است. بشر نخستین و بشر امروز همواره به دنبال راه هایی برای ارتباط برقرار کردن با سایر انواع خود به شیوه های متنوعی بوده است و در هر عصری شیوه و ابزاری را برگزیده است تا بتواند با سایرین ارتباط برقرار نماید. بنابراین رسانه و انتقال پیام در تمامی اعصار به نوعی وجود داشته است و این ابزار انتقال پیام بوده است که در طی گذر زمان متکامل شده است.

رسانه های همگانی مانند مطبوعات، رادیو، تلویزیون، سینما، سایت های اینترنتی، خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی و بازی های دیجیتال همگی از جمله ابزارهایی هستند که بشر امروز از هرکدام با توجه به نیاز خود استفاده می کند. هر چند پیشرفت تکنولوژی و سایر مزیت های متناسب با اقتضائات زندگی جدید، استفاده از رسانه های نوین را افزایش داده است. هر چند در برخورد با انواع رسانه ها باید این سوال را همواره از خود بپرسیم که آیا باید به مانند «ژنرال دیوید سارنف» ارزش گذاری روی رسانه را به طریقه استفاده از آن بدانیم، یا چون «آوینی» ارزش رسانه را در ذات آن جستجو نماییم.

به هر حال پیشرفت و تکامل ابزار تکنولوژیک انتقال پیام و ظهور و بروز رسانه های نوین این دغدغه را در اذهان ایجاد می نماید که آیا باید از این گونه وسایل که محل ظهورشان تمدن غرب است به منظور دسترسی به اهداف تمدن نوین اسلامی بهره بریم؟ و اگر با توجه به اقتضائات فعلی، راه گریزی جز مرمت کشتی بر روی آب نداریم، چطور و به چه میزان می توانیم ضمن بهره برداری از این دست رسانه ها، کمترین آسیب ها را از آنان دریافت نماییم. مطلبی که شاید به نوعی با کلید واژه "سواد رسانه ای" قرین باشد.

کتاب بازی آگاهی و عوامل موثر بر ارتقای سواد دیجیتال و مدل ارائه شده در آن برای نخستین بار توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال (دایرک) صورت گرفته است.

کتاب دیجیتال (قالب بسته)

2,000 تومان

حجم : 974.3 کیلو بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 40

کاربر گرامی، برای مطالعه این کتاب ابتدا می بایست نرم افزار کتابخوان فراکتاب را دانلود و نصب نمایید.جهت دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دریافت نسخه iOS دریافت نسخه اندروید

موضوعات

فهرست

پیشگفتار
1-مقدمه
2-سواد رسانه ای
3- رسانه های نوین
4-رسانه ای نوین به نام بازی های دیجیتال
5- سواد بازی های دیجیتال
6- لزوم توجه به مقوله سواد بازی های دیجیتال (در حوزه نظری و کاربردی)
7- چرخه بازی آگاهی
8- بازی آگاهی
9- نتیجه گیری
منابع

محصولات مشابه

بیشتر