امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
نظر شما چیست؟
در کتاب جنگ نرم در اندیشه اسلامی، به تالیف طاهره عموزاد، ابوذر پوریانی و حسین پوریانی، می خوانیم که بخش اعظم تاریخ نانوشته بشر، اختصاص به جنگ نرم دارد. اگر دولت ها و اقوام به تسلط بر اقوام و ملت های دیگر می اندیشیدند تا قومی را از صفحه روزگار پاک کنند و ملتی را به بردگی کشند، بیشتر مردم هم جدا از دولت ها و ملت ها، به یک جنگ دایمی مشغول بوده و هستند که مبتنی بر تسلط بر اذهان و قلوب است.

تاریخ پر از گزارش هایی درباره جنگ ها و خونریزی های میان بشر است و تاریخ مکتوب بشر، چیزی جز تاریخ جنگ ها و کشتار و غارت ها نیست. در کتاب جنگ نرم در اندیشه اسلامی، گفته می شود، جنگ میان انسان و ابلیس، جنگ نرم افزاری است؛ هر چند که به سبب گروه بندی هایی که پس از همراهی گروهی از انسان ها با ابلیس اتفاق می افتد، چهره دیگری از جنگ یعنی جنگ سخت نیز نمودار می شود. لذا شیاطین انسانی در دو جبهه جنگ نرم و سخت به مقابله با مومنان و اهل حق می آیند؛ اما هدف ابلیس و شیاطین بیش از آنکه هلاکت فیزیکی و دنیوی افراد باشد، هلاکت جانی آن هاست تا سعادت ابدی شان را به شقاوت ابدی تبدیل کند.

از آن جایی که بخش عمده فعالیت ها علیه بشریت از سوی خود بشر انجام می گیرد و بشر علیه بشر و به عنوان کارگزاران بی مزد و مواجب ابلیس عمل می کنند، خداوند به مسئله جنگ نرم ابلیس و شیاطین علیه انسانیت توجه خاصی را مبذول داشته و در این راستا سفارش های بسیاری را همراه با تحلیل و تبیین و توصیف دشمنان بشریت و شیوه های آنان و نیز روش های مقابله بیان کرده است. در کتاب جنگ نرم در اندیشه اسلامی سعی بر آن است تا گوشه هایی از این تحلیل ها و تبیین ها و توصیه های خداوند در جنگ نرم بیان شود.
صفحات کتاب :
72
کنگره :
‏‫‭BP۲۳۰/۱۷‏‫‭/ع۸۸۵۷ج۹ ۱۳۹۵
دیویی :
397/636
کتابشناسی ملی :
4230290
شابک :
978-600-8415-06-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه جنگ نرم در اندیشه اسلامی