امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,000
نظر شما چیست؟
آن انرایت در کتاب گردهمایی، از عشق، یأس، در هم تنیدگی خاطرات و فاش شدن راز ها گفته و به این معنی است که سرنوشت بر جسم انسان ها نوشته شده، نه در ستارگان آسمان.

لیام که از طایفه هگارتی به همراه خواهرش ورونیکا، رازی را مخفی می کنند. آن ها جسد برادرشان را که در دریا غرق شده است، پیدا کرده و نزد خود نگه می دارند. شخصیت اصلی داستان ورونیکا هگارتی که با خودکشی برادرش متحمل یک شوک شدید شده، به اجبار به زمان های گذشته و مکان های گذشته باز می گردد. چرا برادرش خودش را کشته است؟ این اتفاقات در زمستان 1968 در خانه مادربزرگ شان به وقوع پیوست، که نشان می دهد کتاب گردهمایی (The Gathering)، داستان یک خانواده است.

آن انرایت (Anne Enright)، یکی از نویسندگان استثنایی ایرلندی است. او توانست با کتاب گردهمایی در سال ۲۰۰۷ برنده جایزه من بوکر شد. رمان گردهمایی او، تصویری اثرگذار و تکان دهنده را از یک خانواده بزرگ ایرلندی نشان می دهد. انرایت، داستان خیانت ها و رستگاری های سه نسل از خانواده را آشکار می کند و با هوش و استعداد خود، جهانی جدید را به ما معرفی می کند.

در بخشی از کتاب گردهمایی می خوانیم:

می خواهم بنویسم چه رویدادی در خانه مادربزرگ در تابستانی که من هشت یا نه ساله بودم، شکل گرفت، ولی مطمئن نیستم آیا آن اتفاق واقعاً افتاد یا نه. به شواهدی برای اثبات رویدادی نامطمئن احتیاج دارم. احساس می کنم که درون من فریاد می زند شاید اتفاقی نیفتاده باشد. حتی نمی دانم چه اسمی روی آن بگذارم. شاید شما آن را گناهی جسمانی بنامید، ولی جسم خیلی فاسد شده و نمی دانم چه صدمه ای به استخوان ها رسانده است.

برادرم لیام پرندگان را دوست دارد و همچون سایر پسرها، عاشق استخوان پرندگان مرده است. من پسری از خود ندارم، بنابراین هرگاه جمجمه یا اسکلت کوچکی می بینم، می ایستم و به برادرم فکر می کنم که چگونه پیچیدگی های این جسم را تحسین می کرد. بال های یک پرنده مرده از میان پرهای درهم پاشیده بیرون می آید که بسیار کوتاه و ظریف و تمیز است. واژه ای که ما برای استخوان ها به کار می بریم، جز «تمیز» نیست.

به دخترانم می گویم هرگاه جمجمه موشیرا می بینند یا مرغ عشق مرده ای را می یابند که بر دیواره باغ یخ زده است، عقب بایستند. نمی دانم چرا به آن ها جنین توصیه می کنم در حالی که گاهی اگر استخوانی از حیوانی مرده را روی نیمکت باغ مشاهده کنم، به نظرم به اندازه ای تمیز می آید که آن را در جیب می نهم و به آرامی و پنهان از سایرین با انحنای روی آن بازی می کنم.

نمی توان به مردگان توهین کرد، فکر می کنم فقط بتوان آن ها را تسلی داد.
صفحات کتاب :
167
کنگره :
PZ3‏‫‭‏‫‭/‮الف‬853د9 1388
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
1956749
شابک :
978-964-374-217-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه گردهمایی