امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب روشنایی روز، شامل دو داستان کوتاه از یان فلمینگ، نویسنده انگلیسی و خالق داستان های مشهور «جیمز باند»، با عنوان های «روشنایی های روز» و «از یک نگاه تا یک قتل» است.

هر دو داستان کتاب روشنایی روز (The Living Daylights)، راجع به ماموریت های مختلف «جیمز باند» در کشورهای فرانسه و آلمان و مبارزه او با تروریست ها و به خصوص روس هاست. در داستان اول «جیمزباند» خوش مشرب و آدم کش، به برلین اعزام می شود تا به فرار یکی از جاسوس های انگلیسی که در معرض کشته شدن به وسیله یک تک تیرانداز روس است، کمک کند. در داستان دوم یک پیک موتورسوار معمایی است که تنها «جیمز باند» از عهده حل آن برمی آید.

یان فلمینگ (Ian Felming) نویسنده انگلیسی و خالق داستان های مشهور جیمزباند بود. یان فلمینگ در سال ۱۹۵۳ میلادی اولین کتاب از مجموعه جیمزباند را با عنوان کازینو رویال منتشر کرد. او یازده سال بعد درگذشت و در این فاصله مجموعاً ۱۴ کتاب از مجموعه جیمزباند نوشت.

در بخشی از کتاب روشنایی روز می خوانیم:

هنگامی که حوالی ساعت دو و نیم بعدازظهر جیمز باند از در شیشه ای گذشت و در برابر فرد آن سوی میز که حواسش متوجه سمت دیگری بود و جیمز تنها می توانست نیمرخش را ببیند، قرار گرفت احساس ناراحتی کرد. هیچ خوشامدی در کار نبود. سر فرمانده ام در یقه برگردان شق و رقش فرورفته و گوشه لبش اندکی خم شده بود.

او صندلی اش را به سمت باند چرخاند و فرصتی برای بررسی ظاهرش به باند داد؛ گره کراوات اش سفت بود و موهایش مرتب شانه شده و سرعت سخن گفتنش بسیار سریع بود. او کلمات را طوری ادا می کرد که انگاری می خواهد از شر آن ها خلاص شود و از باند هم می خواست که تا حد امکان سریع پاسخ بدهد.
صفحات کتاب :
62
کنگره :
PZ3‏‫‬‮‭/ف83ر9 1392
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
3320138
شابک :
978-600-6867-73-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه روشنایی روز