امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟
نازیلا نوبهاری یکی از نویسندگان توانای ایرانی است که از سال ۱۳۸۳ فعالیت ادبی خود را آغاز کرد و تا کنون پانزده کتاب نوشته است. مهمترین آثار نوبهاری رمان های «یک فنجان قهوه تلخ»، «شب ققنوس»،«دوشیزه مهتاب»، «پیاده روهای ناهموار» و چند داستان کوتاه مثل «ریحانه» و «فرکانس سکوت» هستند. نوبهاری تا کنون موفق به دریافت چندین تقدیرنامه و جایزه ادبی شده است.

داستان «شب ققنوس» در شهر گنجه آذربایجان و در سال های آغازین جنگ جهانی دوم می گذرد. نادیا، دختر جوان ۱۷ ساله، طبق رسوم خانوادگی در ۱۴ سالگی به خانه بخت می رود و دو سال بعد همسرش را بر اثر بیماری حصبه از دست می دهد و به خانه پدر برمی گردد. او جوان و پرشور است اما بر اساس آداب و رسوم خانوادگی مجبور است همچنان با وجود گذشت بیش از یک سال از مرگ شوهر، لباس سیاه بپوشد.

نادیا با پریشانی ها و تنهایی های خود و غم بزرگش از این که نمی تواند مثل دختران و زنان دیگر رفتار کند، دست به گریبان است و از تبعیض جنسی هم گاه و بیگاه شکایت می کند تا این که روزی بوی آتش جنگ به شهر آنها هم می رسد و هراس و اضطراب به جان همه می افتد. در این میانه پدر نادیا که اهل تبریز است تصمیم می گیرد بهوطنش برگردد، بی خبر از اینکه در ایران هم اوضاع بهتری انتظار او و خانواده اش را نمی کشد.

این رمان علاوه بر روایت کردن یک داستان رئال از یک خانواده درگیر جنگ با شخصیت هایی ملموس و باورپذیر، روایتگر بخشی از تاریخ ایران در زمان جنگ جهانی دوم است که تشکیل فرقه دموکرات آذربایجان در تبریز یکی از پرنگ ترین وقایع آن است. نوبهاری برای نگارش این اثر، ۷ ماه تحقیق و مطالعه کرده است.
صفحات کتاب :
343
کنگره :
PIR8262 /و288‏‫‬‭ش2 1388
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
1129472
شابک :
978-964-374-132-7‬
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه شب ققنوس