کتاب اثر معجزه آسای میوه ها pdf

بر روی بیماری های قند، فشار و چربی خون

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,700
نظر شما چیست؟
مصرف میوه ها، سبزیها و حبوبات با کاهش شیوع بیماری های مزمن دوران کهولت مرتبط است. این مواد غذایی شامل مواد مغذی هستند که شیوع بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها را کاهش می دهند ..

میوه ها و سبزی ها حاوی مقادیر زیاد مواد مغذی و فیبر و مقدار ناچیزی چربی می باشند. بنابراین نه تنها بدلیل دارا بودن آنتی اکسیدان هایی که نمی توانند با غذاهای تهیه شده از روغن ، شکر، نمک و گوشت تامین شوند حائز اهمیت اند بلکه به علت دارابودن فیبر بالا، چربی کم، ویتامین ها و مواد معدنی فواید بسیاری برای مصرف کننده به ارمغان می آورند. بنابراین با استفاده از رژیم های غذایی حاوی مقادیر کافی میوه و سبزی ها می توان از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و سرطان ها به میزان قابل ملاحظه ای پیشگیری نمود.

مطالعات متعدد نشان می دهد ارتباط قوی بین خوردن مواد مغذی و کاهش بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. فلاونویدها رابطه عکس با مرگ و میر ناشی از بیماری های عروق کرونر، کلسترول تام پلاسما و لیپوپروتئین با دانسیته پایین دارند. لیپوپروتئین با دانسیته پایین(LDL) اکسید شده عامل تجمع چربی در دیواره عروق و ابتلا به بیماری های قلبی است.

آنتی اکسیدان های میوه ها و سبزیجات وارد ساختمان لیپوپروتئین ها شده و خودشان اکسید می شوند و از اکسیداسیون اسیدهای چرب غیراشباع جلوگیری می کنند. مواد مغذی همچنین سبب کاهش تجمع پلاکت شده و سنتز کلسترول و جذب آن را تعدیل کرده سبب کاهش فشار خون می شوند.

در این کتاب سعی شده رابطه میوه ها با انواع بیماری ها به خصوص بیماری کلسترول خون، فشار خون و قندخون بررسی شود.
شابک :
978-600-106-235-3
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
192
کنگره :
RS164‏‫‭/س27‮الف‬2 1392
دیویی :
615/32
کتابشناسی ملی :
3090258

کتاب های مشابه اثر معجزه آسای میوه ها