کتاب شب های پیشاور صوتی

نمایش واره ای از مناظره واقعی یکی از علمای شیعه در رد شبهات علیه شیعه

امتیاز
5 / 2.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
نمایش شب های پیشاور برگرفته از کتابی به همین نام است که مضمون آن روایت ده شب مناظره یک مبلّغ شیعی، مشهور به سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از عالمان حنفی مذهب اهل سنت افغانستان است.

سلطان الواعظین در توضیح این سفر و اتفاقات می گوید:" پس از ورود به کراچی پایتخت آن روز پاکستان خبر ورود داعی را جراید مهمّ نشر دادند... در هر کجا که وارد می شدیم با تجلیات بی سابقه ملی مورد استقبال واقع و در غالب این شهرهای مهمّ از طرف علمای ادیان و مذاهب باب مناظرات باز می شد.

از جمله مجالس مهمّ، مناظره ای بود که با علمای هنود و براهمه در شهر دهلی، با حضور گاندی پیشوای ملّی هند واقع شد که در جراید مفصلاً درج گردید... چون اصرار بر حرکت به سمت ایران داشتم، از اطراف نامه های دعوت می رسید و از طرف رجال مهمّ شیعه پنجاب به پیشاور که آخرین شهر مهمّ سر حدّی پنجاب به افغانستان است دعوت شدم... عصرها در امام باره (حسینیه) عادل بیک و سالدار، مجلس مهمّی تشکیل و با حضور صاحبان ادیان و مذاهب مختلفه ادای وظیفه می نمودم.

چون اکثریّت مردم پیشاور از برادران اهل تسنن هستند، در مدت سه ساعت که منبر بودم، روی سخن با آن ها بود... پس از منبر شب ها در مجلس خصوصی ساعاتی به مناظره می گذشت. روزی پس از منبر، خبر دادند: دو نفر از اکابر علمای کابل به نام های حافظ محمد رشید و شیخ عبدالسلام وارد شده اند و تقاضای ملاقات نمودند، ده شب پی در پی پس از نماز می آمدند و در هر شب ساعاتی ممتد که غالباً به ۷-۶ ساعت می کشید و بعضی شب ها تا مقارن طلوع فجر، وقتمان به مباحثات و مناظرات می گذشت.

در پایان، ۶ نفر از رجال و ملّاکین و اصناف محترم اهل تسنن مذهب حقه تشیع اختیار نمودند."
این مناظرات با علمای اهل سنت ده شب به طول انجامید و در نهایت تعدادی از اهل سنت با شنیدن مباحث مطرح شده در این مناظره مذهب شیعه را پذیرفتند. ...

کتاب های مشابه شب های پیشاور