کتاب یاد و یادگار

خاطراتی از دیدار حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) با همسر مکرّمه‌ی حضرت امام (قدّس سرّه‌الشرّیف)

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب یاد و یادگار حاوی نمونه هایی از بیانات و گفت وگوهای حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با همسر مکرمه ی حضرت امام رحمه الله است که همزمان با ششمین سالگرد درگذشت بانو ثقفی منتشر گردیده است.

کتاب یاد و یادگار

کتاب یاد و یادگار حاوی نمونه هایی از بیانات و گفت وگوهای حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با همسر مکرمه ی حضرت امام رحمه الله است که همزمان با ششمین سالگرد درگذشت بانو ثقفی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر گردیده است.
پس از ارتحال جانسوز حضرت امام رحمه الله در خرداد ۱۳۶۸، رهبر معظم انقلاب هر ساله برای احوال پرسی، عیادت و زیارت همسر گرامی امام عظیم الشان دیدار یا دیدارهایی با ایشان داشته‌اند. همه‌ی دیدارها به جز دیدار آخر که در بهمن ماه ۱۳۸۷ که در بیمارستان و برای عیادت از ایشان صورت گرفت، در بیت حضرت امام رحمه الله در جماران صورت پذیرفته است.
محتوای این دیدارها نمایانگر حقایقی نورانی از شخصیت الهی امام عزیز رضوان الله علیه و حاکی از اعتقاد و ارادت ویژه ی رهبر معظّم انقلاب به امام راحل می‌باشد.
در این کتاب بیانات بدون لحاظ ترتیب تاریخی دیدارها و براساس تناسب محتوایی در کنار یکدیگر آمده است.

برشی از متن کتاب یاد و یادگار

تجلی تقوا در تمامی ابعاد زندگی شخصی، سیاسی اجتماعی، و عبادی که مهمترین عامل موفقیت امام راحل بوده است. رهبر معظم انقلاب درباره ی این خصوصیت حضرت امام رحمه الله می‌فرمایند:
«تقوا در زندگی امام بزرگوارِ ما صرفاً به معنای انجام کارهای عبادی نبود؛ تقوا در همه امور بود. تقوا یعنی مراقب درستیِ کار و عمل؛ بخصوص در آنجایی که به مسائل مهم ارتباط می یابد. درس و معاشرت و حضور در مرکز تحصیلی و حضور در میان جامعه و خانواده و محیط های زندگی هم مظهر تقواست. در همه اینها شما به عنوان یک جوان برگزیده که برای یکی از مهمترین کارهای این کشور انتخاب و پذیرفته شده اید باید آن را در مقابل خودتان قرار دهید. تقوا یعنی مراقبت از رفتار و گفتارتان، با همان روحیه نوآوری و ابتکار و فعال بودن و نشاط جوانی. وقتی تقوا با روحیه جوانی و به کار بردن استعدادهایی که در شما وجود دارد، همراه شود، معجزه ها خواهد آفرید.» ۱۳۷۸/۲/۲۹

صفحات کتاب :
87
کنگره :
DSR۱۶۹۱‏‫‭‬‮‭/ی۱۵ ۱۳۹۴‮الف‬
دیویی :
۹۵۵/۰۸۴۴
کتابشناسی ملی :
4084983
شابک :
978-964-2951-86-4‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه یاد و یادگار