کتاب هوشمندانه بیندیشیم، هوشمند عمل کنیم pdf

اشتباهاتی که حتی افراد باهوش در کسب و کار خود دچار آن ها می شوند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟
اشتباهاتی که حتی افراد باهوش در کسب و کار خود دچار آن ها می شوند
هدف کتاب هوشمندانه بیندیشیم تا هوشمندانه عمل کنیم نوشته جیم نایتینگل، واکاوی و تحلیل اشتباهات ناآگاهانه است و با بیان چهار عادت فکری نادرست به نام های تفکر رویایی، تفکر اسطوره ای، تفکر سلطنتی و تفکر قبیله ای، ناخودآگاه ما را نشانه می گیرد و تلنگری می زند که، آری ما هم ممکن است دچار اشتباهاتی شویم که هرگز فکرشان را هم نمی کردیم.

افراد باهوش هم گاهی اشتباهاتی می کنند، اشتباهاتی که حتی در وهلۀ اول ایده های خوبی به نظر می رسند. چرا از رهبران کسب و کار، اشتباهات حیرت انگیزی سر می زند که سبب از دست رفتن وفاداری مشتریان می شود؟ جیم نایتینگل، در جایگاه مشاور امور کسب و کار، اشتباهات افراد باهوش را در کتاب پیش رو ریشه یابی کرده و به سؤال گفته شده پاسخ داده است.

به بیان او، چگونگی فرآیند اندیشیدن سبب بروز اشتباه می شود و در ورای اشتباهات مشابه، می توان به الگوهای مشابهی از اندیشیدن پی برد. بدین رو، تعمق در این کتاب، می تواند شیوۀ تصمیم گیری شما را بهبود دهد و چه بسا جرقه ای باشد برای رهایی از اندیشه های سست بنیاد، اندیشه های دژخیمی که گاه رنگ اسطوره به خود می گیرد، گاه در وهم انسان لانه می کند و گاه برای بودن و ماندن، دست به دامان باور های نابخردانه می شود.

جیم نایتینگل (Jim Nightingale) در این کتاب اشاره می کند که اشتباه، گاهی ناخودآگاه رخ می دهد که این از سمج ترین الگوهای فکری است، اما در کتاب هوشمندانه بیندیشیم تا هوشمندانه عمل کنیم (Think smart act smart) این قبیل الگو ها به خودآگاه ما آورده می شود و بدین ترتیب، نویسنده گنجی به نام آگاهی را به ما پیشکش می کند. زمان نیز منادی اشتباهات ناشناخته است؛ چه بسا ما هم دچار اشتباهاتی شویم که آیندگان بهتر از ما آن ها را درک کنند. مجلۀ بیزد کتاب پیش رو را به جهت معرفی الگو هایی که سبب شکست باور نکردنی مدیران می شود، کتابی بسیار اثر گذار در عرصۀ کسب و کار معرفی کرده است.

اگر شما فکر می کنید که افراد بسیار باهوش هرگز دچار اشتباهات بسیار پیش پا افتاده نمی شوند، در اشتباهید، مدیران و رهبران با تجربه به خوبی می دانند که اشتباهی ساده چگونه ریشه می دواند و پایه های موفقیت فردی و جمعی را سست می کند. یکی از تفاوت های سرنوشت ساز افراد با تجربه با یکدیگر در این است که برخی تجربه را با گذر زمان و ناآگاهانه به دست می آورند و برخی دیگر آگاهانه و بی آنکه دچار اشتباه شوند، تجربه را می آموزند. جیم نایتینگل با بیان مورد پژوهی های عینی و ملموس از تجربه ها و عادت های فکری نادرست، گنجی ارزشمند به نام تجربه به ما می دهد و ما را از الگوهای اندیشیدن آگاه می کند.

در بخشی از کتاب هوشمندانه بیندیشیم تا هوشمندانه عمل کنیم می خوانید:

افراد باهوش به تکنیک های جدید اثبات نشده اطمینان دارند، زیرا به نظرشان درست می آید. تفکر رؤیایی همان چیزی است که باید آن را نادیده بگیریم. تفکر رؤیایی فقط بُعد تاریک خوش بینی است و یک باور عمومی که ما می توانیم کارها را به خوبی انجام دهیم. روان شناسانی که دربارۀ خوش بین بودن مطالعه می کنند، می گویند: افرادی که در صدر هر رشته ای قرار دارند و موفق اند، افراد خوش بینی هستند. این بدان خاطر است که هر زمان که شکست می خورند، دوباره تلاش می کنند و مطمئن هستند که نهایتا آن را به دست خواهند آورد.

خوش بینی برای حیات انسان یک ویژگی ضروری و اساسی است. بدون خوش بینی انسان هرگز از غار خارج نمی شد و به زندگی غارنشینی خود خاتمه نمی داد. تنها یک انسان خوش بین می تواند به یک بوفالو نگاه کند و بگوید «من می خواهم این حیوان را بکشم و بخورم». چه بسا اولین افراد انگشت شماری که سعی کرده اند به نادیده گرفتن دیگر بخش های زمین برای زندگی پایان دهند، به ارزش خوش بینی به عنوان یک خصیصه آگاه بوده اند.

گاهی اوقات، یک سازمان، خوش بینی خود را از دست می دهد. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که سازمان پیوسته شکست می خورد، زمانی که کارکنان اخراج می شوند و زمانی که به نظر می رسد مدیر پاسخی برای این مسائل ندارد. اگر شما در چنین سازمانی کار می کنید با شما همدردم؛ زیرا من هم چنین شرایطی داشتم.
صفحات کتاب :
178
کنگره :
HD30/23‏‫‭/ن2ھ9 1395
دیویی :
658/403
کتابشناسی ملی :
4383414
شابک :
978-600-96778-0-1‬‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه هوشمندانه بیندیشیم، هوشمند عمل کنیم