امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,000
نظر شما چیست؟
«کلیدهای طلایی بازاریابی شناختی» نوشته ی راجر دولی(-۱۹۵۲) است. این کتاب به این می پردازد که چگونه تصمیم های ما در خرید پیشبینی می شود؟ این کتاب در دو جلد تهیه شده است. مباحثی که در این جلد به آن ها پرداخته می شود را می توان ذیل دسته های زیر قرار داد: «درآمدی بر نورومارکتینگ»، «افسوس از باختن درمعاملات»، «نورومارکتینگ و تصمیم گیری» و «در ناخودآگاه مشتری چه می گذرد؟»

اگر فکر می کنید شعبده بازها و عصب شناسان چیزهای زیادی برای گفتن به یکدیگر ندارند، سخت در اشتباه هستید. هر دوی آن ها به نوعی درگیر مسایلی مانند توجه و هوشیاری هستند. بازاریاب ها می توانند از هر دوی آن ها نکات مفیدی یاد بگیرند، به ویژه با یادگیری نحوه ی فریب دادن شعبده بازها حتی هنگامی که سعی می کنیم حواس خود را جمع کنیم.

در این جا به چند شیوه که شعبده بازان از فرایند ذهنی ما بهره مند می شوند و برای کار بازاریاب ها مفید است، اشاره می کنیم. نه برای این که مشتری ها را فریب دهیم بل که برای این که بیش تر توجه آن ها را جلب کنیم.

من خود را فردی با قابلیت انجام چند کار در یک زمان می دانم و بدون شک تاجران زیادی نیز این را درباره ی خود می گویند. اما موفقیت شعبده بازان روی صحنه نشان می دهد ما تنها می توانیم به یک چیز در یک زمان توجه کنیم. بیش تر توهمات به این دلیل است که جادوگر چیزی را با یک دست به شما نشان می دهد و با دست دیگر که شما به آن توجه ندارید کار دیگری را انجام می دهد.

عصب شناسان، تمرکز توجه ما را با درخشش نورافکن بر روی چیزی بررسی می کنند. ما چیزی را که می درخشد می بینیم و توجه خود را از چیزهای دیگر بر می گیریم. اصطلاح بینایی تونلی به خصوص برای شرح این موضوع که افراد تنها بر یک چیز در یک زمان تمرکز می کنند بسیار مناسب است.

بازاریاب ها باید از این امر مطمئن باشند که توجه مشتری خود را به جایی که لازم است جلب کرده اند. اگر مشتری با چیزی دیگر توجهش سلب شود، یا بدتر از این، با حواسش به کار دیگری باشد که فروشنده در حال انجام آن است و یا اتفاق دیگری که در آگهی رخ می دهد، نقطه ی اصلی تبلیغ فروش از دست رفته است.
صفحات کتاب :
303
کنگره :
‏‫‬‭HF۵۴۱۵/۱۲۶۱۵‏‫‬‭/د۹ک۸ ۱۳۹۲
دیویی :
658/834
کتابشناسی ملی :
3456573
شابک :
978-964-2695-84-3
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه کلیدهای طلایی بازاریابی شناختی (جلد دوم)