امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بیشعور ضد‌ گلوله

کتاب صوتی بیشعور ضد گلوله نوشته خاویر کرمنت چهارمین جلد از مجموعه «بی شعوری» شما را با راه های شناخت و مقابله با این بیماری آشنا می کند.

خاویر کرمنت (Xavier Crement) پس از نوشتن سه کتاب از این مجموعه این بار در چهارمین کتاب خود تحلیلی روانشناختی و جامعه شناسانه از وضعیت و نشانه های بی شعورها ارائه می کند. او معتقد است بی شعورها بی رحم و ذاتا دروغگو هستند و تا فرصتی پیدا کنند دست به تقلب می زنند. در برابر هرگونه رفتار منطقی و سنجیده فقط در پی تحقیر شما هستند و اگر فرصتی دست دهد شما را سر به نیست می کنند.

بیشعوری هیچگاه از بین نمی رود. فقط وقتی می توانیم آن را شکست دهیم که تصمیم بگیریم آن را دگرگون سازیم. نظرات و حقایقی که در کتاب بیشعور ضد گلوله (The bulletproof asshole) با آن روبرو می شوید، هر انسان فرهیخته و با شخصیتی را متعجب می کند.

دکتر خاویر کرمنت بعد از پانزده سال کار روی بیشعورها، به این نتیجه رسید که دیگر هرچیزی را که باید یک نفر در مورد بیماری بیشعوری بداند، فهمیده است. اما پس از یک ملاقات متوجه شد که باید در تمام حرف هایش در مورد بیشعوری تجدید نظر کند.

گزیده کتاب بیشعور ضد گلوله

بیشعوری که در دام حقیقت گرفتار شود، تعادل روحی خود را از دست می ‏دهد، عصبانی می ‏شود و دست به فحاشی می ‏زند. اصلا نگران نشوید. این حالت یعنی بی شعور ناگهان فهمیده که موقعیتش به خطر افتاده است. خود را در منجلابی می ‏بیند که با هیچ دروغی نمی ‏تواند از آن بیرون بیاید. تلاش خود را خواهد کرد، اما همین که از کوره در رفت، دیگر شما بر او چیره شده ‏اید. کاملاً تحت اختیار شماست.

اگر بسته ‏ی پیشنهادی دولت با شکست مواجه شد، یک رهبر برجسته و ملی چه می‏ کند؟ آخرین ورق خود را رو می‏ کند. عصبانیت. مخالفان خود را متهم می ‏کند که به او برچسب کمونیست بودن زده ‏اند. «من بُلشویک نیستم.» شاید باشم شاید هم نباشم. اما قطعاً یک بُلشویک، احمق است.

وقتی عصبانیت فرو نشست، فرد بیشعور نمی ‏داند که مهار شده است. هنوز هم سعی می ‏کند برتری خود را حفظ کند، پس به اعمال زور متوسل می‏ شود. انگشت تهدید بسوی شما دراز می ‏کند و از خدا می‏ خواهد شما را عقوبت دهد. آرامش خود را حفظ کنید. اگر قرار باشد عقوبت خدا شامل حال کسی شود، این اوست نه شما.

صفحات کتاب :
199
کنگره :
BF724/3‭ /خ9‭‬‏‫‬‭ک43 1396
دیویی :
155/2
کتابشناسی ملی :
4216136
شابک :
978-600-7436-60-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه بیشعور ضد گلوله