امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
"رساله توضیح المسایل در رابطه با احکام مربوط به قشر جوان است. در این رساله سعی شده است احکام واجب، حرام و غیر آن، به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات پیچیده فقهی، جهت استفاده جوانان با احکام دینی بیان شود. آنچه در این کتاب آمده است تمامی احکام شرعی نیست که احکام شرعی‏ای که مورد نیاز جوانان و نوجوانان پسر می‏باشد، بیان شده است که شامل احکام تقلید، احکام طهارت اعم از وضو، تیمم و غسل، احکام نماز، روزه، خمس و زکات، حج، خرید و فروش، قرض و عاریه، ازدواج، خوردن و آشامیدن، نذر و قسم، امر به معروف و نهی از منکر و مسایل متفرقه می‏باشد."

چکیده:
دستورات و تکالیف عملی و درک احکام اسلام از منابع دینی سبب هدایت و ارشاد انسان ها به سعادت ابدی می شود. این کتاب شامل گزیده ای از احکام شرعی در موضوعات مختلف بر طبق فتاوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که برای مطالعه پسران جوان و نوجوان آماده شده است.

معرفی کتاب:
در این کتاب سعی شده است احکام واجب و حرام و غیر آن، که برای غالب جوانان و نوجوانان مطرح است، به زبان ساده و روشن و دور از اصطلاحات پیچیده فقهی ذکر گردد، تا همه جوانان و نوجوانان بتوانند با مطالعه آن به وظایف دینی خود آشنا شوند و آن را به کار ببندند.

لازم به یادآوری است که آنچه در این کتاب آمده است، تمام مسائل احکام نیست، بلکه بسیاری از قسمت های احکام که در درجه اول نیاز نوجوانان و جوانان نبوده، در این رساله آورده نشده است که می توانند در صورت نیاز، به رساله توضیح المسائل مراجعه کنند.

نویسنده، مطالب را با بحث پیرامون مباحث اجتهاد و تقلید آغاز کرده و سپس به سایر احکام پرداخته است که برخی از آن ها عبارتند از: اجتهاد و تقلید، طهارت، مطهرات، نماز، روزه، خمس، زکات، احکام خرید و فروش، قرض، امانت داری، عاریه، اشیای گمشده، غصب، خوردن و آشامیدن، احکام سر بریدن حیوان، احکام ازدواج و....
صفحات کتاب :
174
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۸۳/۹‏‫‬‭/م۷ر۴۸ ۱۳۸۵
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۳۴۲۲
کتابشناسی ملی :
1141023
شابک :
‭964-6632-65-3
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه رساله احکام