نظر شما چیست؟
کتاب تجارت جهانی 3: تنها راهنمای مذاکره که به آن نیازمندید نوشته ی پیتر ب. استارک و جین فلاهرتی به شما می گوید مهارت شما در مذاکره تعیین کننده ی موفقیت شما در زندگی است. این کتاب اطلاعاتی غنی را در قالبی جذاب ارائه می دهد. چه مذاکره کننده ای تازه کار باشید چه کهنه کار، این کتاب به دردتان می خورد!

کتاب تنها راهنمای مذاکره که به آن نیازمندید: صد و یک شیوه برای موفقیت در هر زمان و موقعیت (The only negotiating guide youll ever need; 101 ways to win every time in any situation) به ما می گوید که مذاکره ی هوشمندانه کالا و خدمات از دو جنبه اهمیت دارد. اول، اقتصادها از طریق تجارت نیازهای یکدیگر را با حداقل هزینه برای طرفین تأمین می کنند پس با توجه به مزیت های نسبی مختلفی که در کشورها وجود دارد، تقسیم کار بین المللی بهترین راه برای دسترسی به رفاه و رشد اقتصادی بیشتر است. این همان نکته و یا نظریه ای است که دیوید ریکاردو در ابتدای قرن نوزدهم مطرح و آن را به نام خود در متون اقتصادی و بازرگانی ثبت کرد.

هدف این کتاب فراهم کردن مهارت ها و ابزار لازم برای شماست تا بتوانید به مذاکره کننده ای بزرگ تبدیل شوید که روابطی برنده برنده، دیرپا و نیرومند به وجود می آورد. فلسفه ی زیربنایی رویکرد مزبور، آن است که شما در مقام مذاکره کننده، وظیفه دارید به همتایان خود در مذاکره کمک کنید تا از آن برنده خارج شوند. چرا؟ چون تعداد اندکی از مذاکرات رویدادهای یک باره هستند. اغلب هر بار که محصولی می خرید یا خدمتی یا کالایی عرضه می کنید، حتی اگر فروش خودرو یا خانه باشد، این فرصت را دارید تا رابطه ای ایجاد کنید که به شما منفعت رساند و توانایی شما را در مواجهه با تمام رویدادهای زندگی تقویت کند.

در این باره فکر کنید. اگر در کار فروش هستید، هر مذاکره ای که نتیجه ی برنده برنده داشته باشد، این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با خریدار و کسانی که خریدار معرفی می کند، تا آخر عمر کار کنید. اغلب انسان های موفق به هنگام خرید هر محصول یا بهره مندی از خدمتی، پیوسته به سراغ افرادی می روند که در مذاکرات برنده برنده ی گذشته با آنان تماس حاصل کرده اند، زیرا آن تماس ها به ایجاد روابطی مستحکم بر پایه ی اعتماد منجر شده است.

این کتاب در تقویت مهارت های مذاکره بسیار نافع خواهد بود. اگر مذاکره کننده ای مبتدی هستید، این کتاب ابزاری کارامد برای یادگیری هنر مذاکره است. اگر مذاکره کننده ای باتجربه هستید، مطالب این کتاب برای یادآوری مفید هستند، و نیز ایده های جدیدی در آن هست که ضریب موفقیت شما را افزایش می دهد. (جیمز آل بالسر)
صفحات کتاب :
277
کنگره :
BF۶۳۷/م۴۲‏‫‬‮‭‮الف‬۵ ۱۳۸۶
دیویی :
۳۰۲/۳
کتابشناسی ملی :
1117559
شابک :
9789644125966
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه تنها راهنمای مذاکره که به آن نیازمندید