کتاب مایه دارهای خودساخته! pdf

اثری جذاب و تکان دهنده برای موفقیت در بازاریابی چندسطحی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب مایه دارهای خودساخته! نوشته ی سعید گل محمدی، گزیده ای از تجربیات، هشدارها، پیشنهادها، فنون، مهارت ها، روش ها و راهکارهای متنوع است که با حکایات جذاب، مثال ها، مصداق ها و شیوه ای رسا و گویا می تواند یکی از منابع مفید و کاربردی برای علاقه مندان و فعالان بازاریابی شبکه ای باشد.

بازاریابی در ساده ترین تعریف، پاسخگویی به نیازهای نیازمندان است. موضوع اصلی کتاب مایه دارهای خودساخته! (Self made money makers) بازاریابی شبکه ای است که یکی از شیوه های پاسخگویی به نیازهای نیازمندان، محسوب می شود. بازاریابی شبکه ای رویکردی است که در آن اعضای علاقه مند و توانمند بر اساس نظام انگیزشی چندگانه و تعریف شده به فروش کالاها و خدمات گوناگون اقدام و با توجه به نقش و ارزش آفرینی خود، درآمدزایی می کنند.

بازاریابی شبکه ای در ایران به دلیل پیشینه ی نامناسب ناشی از تأکید زیاد بر بازاریابی هرمی و اجرای نادرست و ناشیانه آن با نگرانی و پرس و جو همراه بوده است و گاهی عوامل و امور حاشیه ای آن بسیار قوی تر و پررنگ تر از متن و محتوای اصلی بوده است.

با این که تعدادی از شرکت های ایرانی هم اکنون مجوز انجام این نوع بازاریابی را دریافت کرده اند و فعالیت هایی را انجام می دهند؛ اما همواره نوعی نگرانی و تنش در صاحبان این شرکت ها و اعضای شبکه وجود دارد که به نظر می رسد این حالت ادامه دارد؛ اما جدا از حساسیت ها و نگرانی ها، بازاریابی شبکه ای می تواند برای فروش برخی از کالاها و خدمات مفید و مؤثر باشد.

موفقیت در بازاریابی شبکه ای حاصل آگاهی، هوشیاری، آمادگی اعضا، استفاده از تکنیک ها، فنون و مهارت های ارتباطی، اطلاع رسانی و فروش به مخاطبان گوناگون است. بازاریابی شبکه ای نوعی بازاریابی اثربخش، جمعی و گسترده است که برقراری، بهره برداری و نگهداری ارتباط با گروه های گوناگون نقشی مهم در موفقیت آن دارد.

بازاریابی شبکه ای رویکردی مبتنی بر هم افزایی و هم آفرینی همگانی و همیشگی است. درک درست کلید واژه های مدیریت در ارتباط فراگیر، ارزش آفرینی و ارزش افزایی، شبکه پویا، پاسخگویی مسئولانه و سازگاری با انواع مخاطبان و شرایط محیطی از جمله عوامل مهم و تأثیرگذار در بازاریابی شبکه ای هستند.

جملات برگزیده ی کتاب مایه دارهای خودساخته!:

- حرف زیاد زده می شود، «گفتنی» کم است!
- تردید یک آفت است؛ زیرا ایمان شما را از بین می برد.
- مشکلات «پیچیده» در زندگی، حاصل نسخه هایی است که خود «پیچیده ای»!
- یک تکه سنگ در میان راه برای ناموفق ها مانع و برای موفق ها علامت و نشانه است!
- زندگی بدون هدف، مانند بازی کردن در زمین فوتبالی است که دروازه ای در آن وجود ندارد!

در بخشی از کتاب مایه دارهای خودساخته می خوانیم!:
برای جلوگیری از اتلاف نیروی خود آن را در یک نقطه متمرکز کنید. با حفاری عمیق یک معدن، دستاوردهای بیشتری حاصل می شود تا حفر چند معدن کم عمق. شدت همواره بر وسعت می چربد. نیرومندی در نقطه ای معین و درباره موضوعی خاص همیشه بهترین راهکار است. در واقع راهکاری کامل تر و ساده تر از تمرکز نیروها وجود ندارد. این اصل به اختصار می گوید: با بیشترین میزان تمرکز دست به عمل بزنید. هنگامی که برای ارتقای اوضاع و شرایط زندگی خود در جست وجوی منابع اقتدار هستید، یک حامی قابل اتکا پیدا کنید.

آرتور شو پنهاور، فیلسوف مشهور، در این باره می گوید: «هوش پارامتر شدت است، نه پارامتر وسعت.» رمز موفقیت فرماندهان بزرگی چون ناپلئون در خلال جنگ ها این بود که نیرویشان را در ضعیف ترین موضع دشمن متمرکز می کردند. همواره بر هدف خود متمرکز بود و با پیروی از این راهکار توانست دشمنانی را که به پراکندگی فکر دچار بودند و نیروهایشان را در جبهه های جنگ متمرکز نمی کردند به آسانی مغلوب کرده و از سر راه بردارد.

چنین پیکانی در هر زمان، هدف مورد نظر را یافته و دشمن را به آسانی تار و مار می کند. پس تنها روی یک هدف و یک کار متمرکز شوید و تا زمانی که آن را به سرمنزل مقصود نرسانده اید به کاری دیگر نپردازید. اگر برای غلبه بر موانع از فردی به فردی دیگر متوسل شوید و از منزلی به منزلی دیگر رهسپار گردید، جز اتلاف وقت و از دست دادن نیروی خود، چیزی عایدتان نخواهد شد.

شما در قلمرو اقتدار به حمایت افرادی نیاز دارید که از شما قدرتمندترند. در عین حال اتصال به یک منبع اقتدار همواره نیروی افزون تری پدید می آورد. به خاطر بسپارید اقتدار به خودی خود پدیده ای متمرکز است.
صفحات کتاب :
215
کنگره :
‏‫‭‬‭HF۵۴۱۵/۱۲۶‏‫‭‭‬‭/گ۸م۲ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‭۶۵۸/۸۷۲
کتابشناسی ملی :
4304790
شابک :
‭978-964-236-772-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه مایه دارهای خودساخته!