امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
نظر شما چیست؟
کتاب برنامه درسی قرن 21 اثر هایدی هیز جیکبز، رسالت اساسی رشته برنامه ریزی درسی را به نحو مطلوب و شایسته مورد توجه قرار داده است و به ما کمک می کند تا دانش آموزان را برای آینده آماده کنیم.

موضوع مورد بحث کتاب برنامه درسی قرن 21 (Curiculum 21) این است که نیاز به تعمیر اساسی، به روزرسانی و تزریق زندگی به درون برنامه درسی می باشیم و به طور چشمگیری شکل مدارس را آن طور که به نظر می رسند تغییر دهیم تا با زمان منطبق گردد. مسئولیت این است که با دقت دانش آموزان را برای دنیایی که دارند و برای آینده آماده سازیم. درباره مهارت ها و تجهیزات قرن 21 نگرانی هایی برای دانش آموزان در حال افزایش می باشد. قابل توجه است که گرچه بیش از تقریبا 10 درصد از قرن 21 تاکنون نگذشته است این کتاب به قلم هایدی هیز جیکبز (Heidi Hayes Jacobs) رشته تحریر درآمده است.

برای کمک به متخصصین تعلیم و تربیتی که در تقاضای خود برای برنامه درسی و مدرسه جدید جدّی هستند، در فصل های 1، 2، 3 مدلی برای ارتقا برنامه درسی ارائه شده است. فصل اول زمینه دلایل ایجاد تغییرات مهم در نظام آموزش و پرورش عنوان می کند. فصل دوم به مراحل ویژه برای مرور کوتاه مدت ارزیابی ها و مهارت ها به منظور آشنا سازی مستقیم دانش آموزان با محصولات و مهارت های قرن 21 می پردازد. مرور فرایند بر اساس مراحل ویژه، توجیهات هر مرحله و فعالیت های مربوطه می باشد. فصل سوم شامل ارتقاء محتوا می باشد به طوری که هر یک از حوزه های موضوع درسی مورد آزمایش قرار گرفته تا بتوان تحریکات بالقوه و نکاتی برای ملاحظات دوباره و جایگزینی مشخص کرد.

فصل چهارم شامل یک سری ملاحظات تولید نمونه های بلند مدت برنامه ریزی یک مدرسه جدید می باشد. نگاهی ویژه به چهار ساختار برنامه که به طور جدی نیازمند تغییر و تحول دارند، خواهیم داشت که عبارتند از: برنامه ها، الگوهای گروه بندی دانش آموزان، ترکیبات پرسنل حرفه ای و بکارگیری فضا (فیزیکی و واقعی). هدف این فصل آن است که فرایند، به سمت واقعیت گرایی و فعالیت در میان گروه هایی از معلمین و مدیران، دانش آموزان، والدین و اعضای جامعه که آماده و تمایل به رشد دارند، گسترش یابد. راه حل ها و گزینه های جدیدی ارائه خواهد شد که تعدادی با آن آشنایی دارند، با علم به اینکه خوانندگان عقاید شان را وارد بحث و مذاکره خواهند نمود. این یک عصر جدید می باشد که نیازمند جهت گیری های جدید و همکاری های استراتژیک می باشد.

در بخشی از کتاب برنامه درسی قرن 21 می خوانیم:

روش مسئله محور همیشه ستون فقرات آموزش بوده و خواهد بود، اما اگر مسائل در حال حاضر و در دراز مدت از اهمیت لازم برخوردار نباشند، دانش آموزان بعید است در کارشان از انگیزه لازم برخوردار گردند. اگر چنان چه گروه بررسی کننده برنامه درسی قرن 21 سعی نماید تا مبنای دستور العمل علمی را بر روی مسائل منطقی و به روز قرار دهند، وسیله ای جذّاب برای جذب و مشارکت یاد گیرندگان فراهم خواهند ساخت.
صفحات کتاب :
303
کنگره :
LB۲۸۰۶/۱۵‏‫‬‮‭/ب۴۲ ۱۳۹۲
دیویی :
۳۷۵/۰۰۱
کتابشناسی ملی :
2394859
شابک :
978-600-309-023-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه برنامه درسی قرن 21