امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟
گروهی از کودکان نابینا زمانی که به سن مدرسه رسیده و وارد مدرسه می شوند، فاقد مهارت های لازم ابتدایی هستند، مثلاً هنوز نمی توانند لباس خود را بپوشند، از پله ها بالا روند، یا حتی راه رفتن معمولی را هم با اشکال انجام می دهند.

این مسائل به خاطر کمبود تجربه و بی اطلاعی اولیاء و مربیان در مورد آموزش این کودکان در سنین قبل از مدرسه و عدم آموزش صحیح جهت یابی می باشد، یا این که کودکان در سن 4 یا 5 سالگی تجربه ی خیلی کمی در موارد اولیه ی خودکفایی دارند، لذا آموزش قبل از مدرسه در دوره ی پیش دبستانی بسیار لازم و ضروری است. کسانی که می خواهند با کودک نابینا کار کنند باید قبلاً این گونه کتب یا مطالبی در این باره را به دقت مطالعه کرده، آن گاه با توجه به استعداد کودک با او کار نمایند.

همان طور که می دانیم کودکان سنین 3 الی 6 سالگی دوره ی پیش ­دبستانی را آغاز می کنند. مقصود اصلی از فرستادن کودکان به دوره ی پیش ­دبستانی آموزش مهارت های شناختی و اطلاعاتی به آنان است، ولی کار دوره ی پیش دبستانی بیش از این ها است. دوره ی پیش دبستانی نظام کوچکی است که کودک در آن قواعد اخلاقی، عرف اجتماعی، نگرش ها و شیوه ی برقراری ارتباط با دیگران را می آموزد.

این نظام کوچک غالباً شبکه ای از گروه هم سالان برای کودک مهیا می کند. نفوذی که مدرسه در اجتماعی کردن کودک دارد هم به دلیل وجود شاگردان و هم به دلیل وجود معلمان و برنامه های درسی است. بنابراین با فرستادن کودک نابینا به دوره ی پیش دبستانی، والدین کودکان نابینا ضمن بهره مندی از مزایایی که والدین کودکان بینا نیز به آن ها توجه داشته و دست می یابند، به کودک خود امکان بالیدن و رسیدن به سطح هم سالان بینای خود را هدیه می کنند.
کنگره :
HV1642‏‫‭/‮الف‬6ک9 1392
دیویی :
371/911
کتابشناسی ملی :
3264467
شابک :
978-600-309-066-8‬‬
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
143

کتاب های مشابه کودکان پیش دبستانی با آسیب بینایی