نظر شما چیست؟
کتاب صوتی قصه ها و افسانه ها اثر لئوناردو داوینچی معروف، شامل مجموعه ای از حکایت ها و داستان هایی است که همه ی آن ها الهام گرفته شده از عناصر هستند.

شاید همگان لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) را بیشتر یک نقاش یا پیکره ساز بشناسند، اما او در نویسندگی هم به همان اندازه ذوق و خلاقیت داشت. داستان های کتاب قصه ها و افسانه ها (Fables and Legends) عبارت اند از: «برف»، «روباه و زاغ»، «عنکبوتی در سوراخ کلید»، «درخت هلو»، «ماده شیر»، «زنبق سفید»، «شتر»، «قو»، «شعله ها و شمع»، «گیاه و داربست»، «پلیکان» و...

نحوه اجرای قصه ها و افسانه ها با این هدف بود که برای مخاطبان تمام سنین شنیدنی باشد و به گروه سنی خاصی اختصاص نیابد. این افسانه ها اغلب با نتیجه ای اخلاقی همراه هستند.

در داستان «روباه و زاغ» می شنویم:
روباه گرسنه ای تمام جنگل را به دنبال شکار زیر پا گذاشته بود. از زیر درختی رد شد که از میان شاخه های آن صدای قارقار زاغ ها می آمد. روباه ما که یک ناقلای درست و حسابی بود، رفت گوشه ای پنهان شد و شروع کرده به فکر کردن چطور زاغ ها را شکار کند. یادش آمد که این نوع پرنده، معمولاً روی لاشه حیوانات می نشیند. چون از خوردن لاشه لذت می برد. پس تصمیم گرفت حقه را سوار کند و ادای لاشه را درآورد. آهسته از محلی که پنهان بود، بیرون آمد و دراز به دراز خوابید. دهانش را هم کمی باز کرد.
صفحات کتاب :
120
کنگره :
PZ۸/۲‭‏‫‬‭/ل‌۹ق‌۶ ۱۳۹۳
دیویی :
398/20945
کتابشناسی ملی :
3571964
شابک :
978-964-380-954-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه قصه ها و افسانه ها