امتیاز
5 / 0.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
68,000
9%
ت 61,880
نظر شما چیست؟
کتاب صوتی فرزند پنجم اثر دوریس لسینگ زندگی زوجی خوشبخت را به تصویر می کشد. همه چیز ساده می گذرد تا فرزند پنجم آن ها متولد می شود و از آن لحظه به بعد زندگی آن ها دستخوش تغییرات اساسی می شود. فرزندی معلول و ناآرام که زندگی را برای خود و خانواده ی خود سخت می کند.

داستان کتاب صوتی فرزند پنجم (The Fifth Child) در انگلستان دهه شصت میلادی می گذرد. هریت و دیوید که به لحاظ فرهنگی و پایگاه اجتماعی وضعیت یکسانی ندارند پس از ازدواج به فواصلی کوتاه صاحب چهار فرزند می شوند که همگی ناخواسته بوده اند. زن و شوهر هر دو به داشتن فرزندان زیاد علاقمند هستند تا اینکه هریت فرزند پنجم را باردار می شود. فرزند پنجم اما از همان دورانی که در رحم مادر رشد می کند علائم عجیبی از خود بروز می دهد و سرانجام با متولد شدن فرزند پنجم که پسری است غیرعادی، مشکلات این زن و شوهر بیش از پیش عمیق و غیرقابل حل می شود.

دوریس لسینگ (Doris Lessing) برای این رمان موفق به اخذ جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۷ شد. او با ۸۸ سال سن یازدهمین زن برنده این جایزه است. از مهم ترین آثار وی می توان به «خاطرات یک نجات یافته»، «تروریست دوست داشتنی» و شیرین ترین رویاها» اشاره کرد.

در طول اجرای کتاب فرزند پنجم گوینده سعی کرده ضمن تنظیم اندازه بروز حس و ریتم حساب شده متناسب با رویدادهای متن، بدون پیش داوری و لحظه به لحظه ما را با داستان و شخصیت هایش همراه کند. به عبارت دیگر در طول اجرا هدف این بوده که مخاطب طی روندی فزاینده، با هراس جاری در متن پیش برود و حس و حال پایان داستان در همان ابتدا لو نرود.
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
1231904‬
شابک :
978-964-380-501-2
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
167
کنگره :
PZ3‏‫‭/ل5ف4 1387‮الف

کتاب های مشابه فرزند پنجم