نظر شما چیست؟
کتاب صوتی بخش گمشده مانند دیگر آثار کریستین بوبن اندیشه های معنوی خویش درباره ی زندگی را در قالب جملاتی حکیمانه با ما در میان می گذارد.

کریستیان بوبن، تجربیات ساده زندگی را دستمایه ی نوشتن کتابش می کند و کتاب بخش گمشده ( La Part manquante) هم، مشابه کتاب های پیشین بوبن چند بخش است که هر بخش روایتی مجزا دارد. بوبن همچون کاوشگری دقیق و حساس اعماق وجود انسان را می کاود و بخش های پنهان و گمشده ی او را با زبانی شاعرانه و دلنشین در ظرف واژه هایی که آگاهانه انتخاب شده اند می ریزد و به ما عرضه می کند.

کریستین بوبن (Christian Bobin) را فیلسوفی شاعر مسلک می شناسند. از همین جهت در اجرای بخش گمشده سعی شده بنیان های فکری و تصاویر شاعرانه متن در لحن گوینده متناسب و مطلوب شنیده شود.

کریستین بوبن، نویسنده فرانسوی پس از تحصیل در رشته فلسفه به نویسندگی روی آورد و تاکنون بیش از ۳۰ اثر از او منتشر شده است. کودکی، عشق و تنهایی دستمایه خلق آثار اوست. آثار بوبن مانند زنجیر به هم پیوسته اند، هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می دهند. برای او تجربه های ساده زندگی، کودکی، عشق، تنهایی دستمایه خلق آثاری عاشقانه است. بوبن بیش از آن که به مضامین و کلمات اهمیت دهد، به آوا و لحن کلام می پردازد؛ با این حال نوشته های او سرشار از اندیشه اند. اندیشه ای که از زندگی عاشقانه اش و از عشقش به زندگی سرچشمه می گیرد. برای بوبن نوشتن، سراییدنِ آواهاست.

در قسمتی از کتاب صوتی بخش گمشده می شنویم:

با آمدن فرزند تنهایی زن های جوان شروع می شود. فقط آن ها می دانند چگونه او را میان بازوان رازآلود خود بگیرند. فکرشان مدام و بی وقفه متوجه کودک است. مراقب سلامت جسم و کلام او هستند. همان گونه از جسم او مراقبت می کنند که طبیعت از خداوند مراقبت می کند، همان گونه که سکوت برف را احاطه می کند. غذا، مدرسه، بوستان سر خیابان، خرید، پختن سبزیجات. هیچ کس از تمام کارهایی که می کنند قدردانی نمی کند. مادران جوان با چیزهای غیرقابل رویت سروکار دارند و به خاطر سر و کار داشتن با چیزهای غیرقابل است خود نیز ناپیدا و نامرئی می شوند. همه کاره و هیچ کاره می شوند.
صفحات کتاب :
106
کنگره :
PQ2663‭‬‭‬ ‭/و24‏‫‬‭ب3 1393
دیویی :
843/912
کتابشناسی ملی :
3566098
شابک :
978-964-380-953-9‬‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه بخش گمشده