امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
این مجموعه شامل سلسله بحث های تفسیری آیت الله مکارم شیرازی در مورد آیه های مربوط به امامت و ولایت در قرآن مجید و بحث های مشروحی در ذیل آن آیات است که توسط یکی از فضلای حوزه علمیه جمع آوری شده است. این مجموعه، به زبان عربی نیز ترجمه و منتشر شده است.

عناوین اصلی کتاب شامل:
مقدّمه‏؛ فصل اول آیات خلافت و زعامت مسلمین‏؛ فصل دوم آیات فضائل اهل البیت علیهم السلام‏؛ فصل سوم آیات فضائل مخصوص حضرت علی علیه السلام‏ می باشد.

سال 1379 هجری شمسی، سال مبارک امیرمؤمنان علیّ بن ابی طالب(علیه السلام)نامگذاری شده بود; زیرا هم اوایل سال، ششم فروردین، مصادف با عید سعید غدیر خم بود و هم اواخر سال، بیست و چهارم اسفند، مصادف با این عید بزرگ اسلامی بود، بدین جهت این سال به نام مبارک آن حضرت نامیده شد.

و بسیار مناسب بود که علاقمندان و شیفتگان آن حضرت، برنامه های وسیع و گسترده ای برای شناسایی بیشتر فضائل، کمالات، سیره، سخنان، مدیریّت، اخلاق، و سایر شؤون آن حضرت در این سال داشته باشند.

لذا، طبق سنّت سال های قبل، که حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی «مدّظلّه» در ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر بحث تفسیری داشتند، به خاطر تناسب با سال امیرالمؤمنین(علیه السلام) و تناسب با ماه مبارک رمضان، که ماه قرآن می باشد و شهادت آن حضرت نیز در این ماه واقع شده است، برای رعایت همه این امور، بحث تفسیر «آیات ولایت مولی امیرمؤمنان(علیه السلام)» را شروع کردند، که هم تفسیر قرآن بود و هم بحثی پیرامون ولایت امیرمؤمنان(علیه السلام)وهم تناسب با سال مزبور داشت و هم متناسب با ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن بود.

امید است به برکت قرآن و مفسّر حقیقی آن، حضرت امیرمؤمنان(علیه السلام)، نور ایمان روز به روز در قلب ما روشنتر و فروزانتر شود، تا نه تنها باعث هدایت ما گردد، بلکه از نور آن، دیگران نیز هدایت شوند.
صفحات کتاب :
464
کنگره :
‏‫BP104‭‬ ‭/و8‭م‌7 1381
دیویی :
297/159
کتابشناسی ملی :
م‌82-3967
شابک :
964-6275-26-5
سال نشر :
1381

کتاب های مشابه آیات ولایت در قرآن