امتیاز
5 / 4.6
مشاهده نمونه
خرید چاپی
180,000
10%
ت 162,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب استفتائات رهبری با عنوان اصلی کتاب اجوبة‌ الاستفتائات از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه (مدظله) درباره پاسخ به پرسش های شرعی بر اساس فتوای ایشان می‌باشد.

معرفی کتاب اجوبة‌ الاستفتائات

رساله عملیه در تاریخ فقه شیعه پیشینه درازی دارد. رساله های عملیه بر دو نوعند. بعضی به نحوه مسائل مسلسل است که از زمان مرحوم بروجردی به شکل توضیح المسائل در زبان فارسی تنظیم شد.
نوع دیگری از رساله عملیه، مجموعه ای از پرسش و پاسخ هایی است که به منظور بهره برداری عامه مردم تنظیم شده است.
قبل از تدوین رساله توضیح المسائل، اغلب رساله های عملیه به همین گونه بوده. رساله مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هم به همین نحو تنظیم گردیده است.

خلاصه کتاب اجوبة‌ الاستفتائات

این کتاب شامل پاسخ های ایشان به سوالات شرعی مقلدین در موضوعات گوناگون از قبیل احکام تقلید، احکام نماز، احکام روزه، احکام خمس، جهاد، کسب های حرام، شطرنج و آلات قمار، موسیقی و غنا، رقص، دست زدن، فیلم و عکس نامحرم، آنتن های ماهواره ای، تئاتر و سینما، نقاشی و مجسمه سازی، سحر و شعبده و احضار ارواح و جن، بخت آزمایی، رشوه، حقوق چاپ تالیف و کارهای هنری، تجارت با غیر مسلمان، کار کردن در دولت ظالم، لباس شهرت و احکام پوشش، تقلید از فرهنگ غربی، مصرف دخانیات و مواد مخدر، تراشیدن ریش، حضور در مجلس معصیت، دعانویسی و استخاره، مسائل متفرقه تجارت، احکام ربا، حجر و نشانه های بلوغ، مضاربه، احکام بانک ها، قوانین و مقررات دولتی، وقف و احکام قبرستان است.

برشی از متن کتاب اجوبة‌ الاستفتائات

س۱۷۲۴. آیا در صورتی که مردی زنش را طلاق دهد، جایز است آن زن اموالی را که خانواده‌اش هنگام ازدواج به او داده‌اند، (مانند فرش، رختخواب، لباس و مانند این‌ها) از شوهرش مطالبه کند؟ 
ج. اگر از اشیایی باشند که زن از خانواده‌اش گرفته و یا از چیزهای شخصی باشند که برای خودش خریده و یا به شخص او هبه شده باشند، ملک اوست و در صورتی که موجود باشند، حق دارد آنها را از شوهرش مطالبه کند. ولی اگر از چیزهایی باشند که از طرف خانواده یا اقوام او به دامادشان که شوهر اوست، هدیه شده باشد، نمی‌تواند آنها را از شوهرش مطالبه کند. بلکه اختیار این قبیل اموال در دست کسی است که آنها را به زوج هدیه کرده است که اگر عین آنها باقی مانده و زوج هم از ارحام آنان نباشد، جایز است هدیه کننده هبه را فسخ کند و آن مال را پس بگیرد.
....
اهمیت و شرایط نماز
 س۳۸. کسی که عمداً نماز را ترک کند یا سبک بشمارد چه حکمی دارد؟ ج. نمازهای روزانه‌ای که در پنج نوبت خوانده می‌شود، از واجبات بسیار مهم شریعت اسلامی بوده و بلکه ستون دین است و ترک یا سبک شمردن آن شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است.

دانلود استفتائات رهبری

کتاب استفتائات رهبری در نسخه الکترونیک در نرم افزار در دسترس شماست.

اجوبه الاستفتائات یعنی چه؟

کتاب اجوبه الاستفتائات که به آن رساله عملیه رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) هم گفته می‌شود. کتابی است از مجموعه‌ای از استفتائات و پرسش‌های شرعی که مطابق با فتوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) پاسخ داده شده است.

تلفظ اجوبه الاستفتائات

اجوبه اسم جمع به معنای جواب ها و پاسخ ها می باشد و استفتائات هم جمع استفتاء می باشد.

آیا آقای خامنه ای رساله دارد؟

اجوبه الاستفتائات رهبری، کتاب رساله امام خامنه ای می باشد که در نرم‌افزار فراکتاب موجود می‌باشد.

کتاب استفتائات چیست؟

احکام به صورت پرسش و پاسخ از مرجع نام استفتائات به خود می‌گیرد.

خرید کتاب استفتائات رهبری

در فراکتاب علاوه بر امکان خرید نسخه چاپی کتاب با تخفیف ویژه بزودی امکان دانلود استفتائات رهبری فراهم می‌شود.

دانلود استفتائات رهبری pdf مشخصات کتاب استفتائات رهبری را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: مقام معظم رهبری (مدظله)
تعداد صفحه: 512
موضوع: پاسخ به پرسش های شرعی بر اساس فتاوای مقام معظم رهبری(مدظله)
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
512
کنگره :
BP۱۸۳/۹‏‫‭/خ۲‮الف‬۲۷۰۴۱ ۱۳۹۴
دیویی :
297/3622
کتابشناسی ملی :
4153983
شابک :
978-600-93133-0-3
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه اجوبة الاستفتائات