کتاب اقتصاد مقاومتی

ما با دستان بسته مقاومت کردیم، شما با دستان باز چه خواهید کرد؟!!

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
کتاب «اقتصاد مقاومتی» اثر تازه ای است به قلم یاسین قاسمی که به تازگی از سوی نشر پل در تهران منتشر شده است.

این کتاب به گفته نویسنده آن با الهام از مساله اقتصاد مقاومتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۳ بازتاب بسیاری داشته است نوشته شده است.

نویسنده این کتاب در این زمینه در مقدمه خود عنوان کرده است: یکی از مهمترین سوالاتی که درباره اقتصاد مقاومتی به ذهن متبادر می شود رابطه میان فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است که برای تبیین آن باید به دو مساله فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و تعریف آن ها به طور ویژه توجه کرد.

وی در ادامه می نویسد: برای دستیابی به تعریف دقیق و صحیح از فرهنگ باید تامل و دقت بیشتری داشت. در این نوشتار برای فهم درست از مقوئله فرهنگ جایگاه و اهمیت آن در زندگی فرد و جامعه به جملاتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اشاره می شود... برای هر نوع تحول اساسی و دگرگونی بنیادین و درست باید ابتدا به فرهنگ تحول و دگرگونی بر مبنای صحیح دست یافت، اقتصاد ضعیف را متحول و تحولات فرهنگی متناسب با مختصات اقتصاد مقاومتی پدید آورد.

این کتاب در فهرست خود موضوعاتی مانند پاسخ رهبر انقلاب به ده پرسش پیرامون اقتصاد مقاومتی، مولفه های اقتصاد مقاومتی در بیان رهبر انقلاب، استراتژی اقتصاد مقاومتی، مدیریت در اقتصاد مقاومتی، متغییر های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن کریم، راهبردهای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم ها و نیز نقش شرکت های دانش بنیان، صنعت گردشگری و سبک زندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی به چشم می خورد.
صفحات کتاب :
322
کنگره :
‏‫‬‭HC۴۷۳‭‬‏‫‭/ق۲‮الف‬۷ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‭۳۳۸/۹۵۵
کتابشناسی ملی :
5427944
شابک :
‫‬‭978-964-233-225-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه اقتصاد مقاومتی