امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟
در کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس نوشته ی لئونور ام. تی. درویل سعی شده، اصول عملی روان شناسی و کاربرد آن در کلاس درس برای معلمان تشریح شود.

هدف لئونور ام. تی. درویل از نوشتن کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس آن بوده است که تلاشی را در ارائه واقعیت های بنیادی روانشناسی تربیتی به طریقی صورت دهد که دانشجویان پی ببرند که استفاده از حس مشترک در کاربرد روانشناسی در تدریس لازم است، و مهم است که با هر کودک به عنوان یک فرد رفتار شود.

کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس (The Use of Psychology in Teaching) در اصل برای آن هایی که انگلیسی زبان دومشان است در نظر گرفته شده است، در عین حال امید است برای کسانی که برای معلمی آموزش می بینند نیز تا حدودی مفید باشد.

به طور کلی تدریس در کلاس درس، یک فعالیت آگاهانه و برنامه ریزی شده است که توسط معلم در جهت نیل به اهداف خاصی طراحی و تدوین می شود. معلم برای کسب موفقیت درتدریس باید از نظریه های نوین آموزشی، رواشناسی یادگیری و تربیتی، اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشد.

روش تدریس معلم باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های دانش آموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیت های آموزشی خود، دانش آموزان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت کند. اگر معلم خواهان آن است که کارآیی و موفقیت بیشتری در تدریس داشته باشد، باید ضمن مهارت و تسلط بر محتوای درسی به نکات ظریف و حساس روانشناسی (یادگیری و تربیتی) به طور دقیق توجه کند.

در بخشی از کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس می خوانیم:

خود درگیری می تواند برای یادگیری مشوقی نیرومند باشد. در بعضی مواقع اگر بتوانیم شخص را متقاعد سازیم که وی مخصوصاً برای انجام کاری انتخاب شده یا اینکه وی در این گونه کارها از استعداد و توانایی ویژه ای برخوردار است، موجب خود درگیری وی در آن کار خواهیم شد. گاهی اوقات هم با این وسیله که شخص باور کند انجام کاری که به وی محول گردیده مستلزم صفتی است که آن را دوست داشته و تحسین می کند، می توان خود درگیری را در وی ایجاد نمود، یعنی ممکن است شخص ساعت ها کار بیهوده و کسل کننده ای را تحمل کند تنها به خاطر این که به وی گفته شده است که این یک آزمون پشتکار و استقامت است.
صفحات کتاب :
224
کنگره :
LB۱۰۵۱‏‫‬‮‭/د۴ک۲ ۱۳۹۵
دیویی :
۳۷۰/۱۵
کتابشناسی ملی :
4483626
شابک :
978-600-309-251-8‬‬‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه کاربرد روانشناسی در تدریس